Jump to content

Arb.tegninger til Pentry, Nidelv28

Amat

Recommended Posts

Hei Amat og velkommen til Baatplassen!

Jeg har ingen tegninger, men her er en pentry-idè som jeg har rappet fra en finn.no-annonse:

nytt_pentry1.jpg

Selv har jeg laget skyvedører foran hylla over pentry-benken. Bildet nedenfor (beklager dårlig mobilkvalitet) viser første-utgaven av skyvedørene i 4mm teakfiner. Disse ble erstattet av sotfarget plexiglass i sommer (har visst ikke noe bilde av disse). I motsetning til tidligere, da selv den minste sidesjø kunne skape katastrofetilstander blant hylleinnholdet (og stresstilstander hos "navigatrisa"), står nå både ankerdramglass og annet småtteri trygt og godt bak skyvedørene.

pentryhylle5.jpg

Takk for tilbakemeldinger. Da er ihvertfall pentryen ute, best å handle raskt, før man egentlig tenker over hva man har påbegynt:) Spørsmålet nå er jo om man skal bytte dørkplatene også, nå som pentryen er tatt ut og tilgangen bedre. Uansett, det blir vel nok å gjøre...

Likte tipsene som var kommet inn, det er nok noe slikt vi ser for oss. Noe lavere skap i enden slik at jeg slipper å lage ny åpning for varmeanlegg og høytalere. I tillegg til et lukket "overskap" med små skyveluker.

Uansett, takk igjen.

pentry_ute.jpg

Ang luftinntak til motoren: jeg ser ikke om du har 2 eller 3 slanger der men jeg har 3. Det er 2 som brukes til innsug og et har påmontert vifte for utlufting av motorrom. Dette har aldri blitt brukt hos meg og jeg planlegger å fjerne viften og legge slangen bort mot kjøleribbene til kjøleskapet slik at motoren suger luften forbi disse. Med friskluft til dette så blir det mere effektivt og mindre strømforbruk. Flere tips om akkurat kjøleskapet som er nyttige å lese når du først har ute alt finner du på: Ingars tips. :smiley:

Andre lure (?) ting:

• Separat dusjhåndtak/kran ved vask fra egen pumpe som tar inn saltvann: ypperlig til å skylle matrestene uten å tenke på ferskvannsforbruk.
  • Såpeholder/dispenser/holder for Zalo-flasken.
  • Skal du ha inn komfyr så vurder det nå når alt er ute.
  • Integrert brødfjøl med "renne" langs ytterkant til kjøttkraft etc i skuff eller i plate over vask/komfyr.
  • Innebygd lys - sikkert noe brukbart å finne med LED.

Aero.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...