eddy Startet 13.Juli.2004 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2004 På fredag setter jeg baugen i retning svenskekysten for en 2 ukers ferietur sammen med 3 andre båter. Det blir en rolig tur uten et bestemt mål så det gjenstår å se hvor langt vi kommer. MEN... som det susehue jeg er har jeg ikke kjøpt de kartene jeg trenger enda. Er det noen som har tips på hvor jeg kan få tak i kartserien fra Hvaler til Smøgen uten å måtte brenne av en formue (jeg bor i Vestfold)? Er det noen feller en fersking kan falle i ved kjøp av sjøkart? Jeg har forstått at det finnes flere typer/utgaver... I mellomtiden pakker jeg sakene og klargjør båten.... Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 13.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2004 Jeg kjenner ikke til at det er noe variasjon i pris på ubrukte nye kart. Mulig at svenske kart er billigere i Sverige.... Utgifter som kan spares dreier seg vel om å unngå reise som koster. Hva med å forhøre seg hos en bokhandel i nærheten av der du bor? Sitér dette innlegget Link to post
Dassic Svart 13.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2004 Hvis du har PC og GPS, kan du jo kikke på en løsning med digitale kart. Disse finner du nok gratis på nettet. Digitale kart bør selvsagt ikke erstatte papirkart, men brukes som et supplement. Sitér dette innlegget Link to post
TommyJ00 Svart 14.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2004 Hvis du skal innom Strømstad på veien for å bunkre opp noen så stikk innom båtutstyrs butikken innerst i havna der. De har et godt utvalg av karter i dette området. mvh GipsyGirl Sitér dette innlegget Link to post
heira Svart 14.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2004 Hei Eddy. Du får et papirkart som går fra Strømstad til Sotenkanalen for ca.170 kr. Det neste kartet koster omtrent det samme men igjennom soten til Smøgen er det bare og følge strømmen. Mvh Heira Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
Amorosa Svart 14.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2004 Du får et papirkart som går fra Strømstad til Sotenkanalen for ca.170 kr. Det neste kartet koster omtrent det samme men igjennom soten til Smøgen er det bare og følge strømmen. Mvh Heira Hele denne ruten kalles jo Havets E6. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2004 Hej Eddy! kjöp ett båtsportkort täcker Svinesund ned til Varberg, pris ca 400 SEK! http://www.sjofartsverket.se/tabla-a/pdf/a110a.pdf Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.