Jump to content

hjelp meg med kjøp av åpen båt for fiske.


goat

Recommended Posts

se på tohatsu 25 hk 4-takt på finn.

kansje litt tung ca 70-75 kg

spør hos øien båt

tohatsu 25 hk i oslo.

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Hei der,ser de er mange som anbefaler Øien 530,og det er forsåvidt ein super båt til fritidsfiske og rekreasjon rundt i sjærgården.Bred å stabil ,MEN er ikkje noken båt for fart,har ein kompis som har Ø 530 og han sier at båten oppfører seg litt skummelt når han går med full fart,den har ein tendens til å sjære fra side til side med baugen,han har ein 40 hk på den så den er lett å drive.

Tenkte eg skulle komme med ein annbefaling, nemlig Viksund ...har sjøl ein Viksund 540 sport og det er ein båt eg varmt kan anbefale til fisking og småturer, sjøegenskapene er fantastiske ,stabil , tørr og lett , trenger ikkje noken monster motor for å holde respektabel fart heller,har 30 hk 4 takt på min og planingsterskelen er ca 14kn, og toppfart ca 21,det eineste minus er at den slår ganske mye vis du trimmer motoren for langt ut,men det er ting man lærer etter kvert.

 

Sjekk på finn,der er nok sikert båter til salgs.

Link to post
Share on other sites

Har du satt ut båten?

har du sett over båten ser den bra ut, blank og finn uten noen feil?

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

jeg satte ut min øien 16 i går den gjorde 21.5-22 knop med 2.pers med yamaha 20 hk 2-takter.

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

goat har du satt ut båten hvor mange knop gjorde den med suzuki 25 hk 4-takt?

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

Har ikke sjekket hvor mange knop den går enda. Men er vel mellom 20-25 regner jeg med. Angående bunnsmøring, må man gjøre noe annet enn å bare vaske båten før man har på primer og bunnstoff? Båten er ny, men har lagt på sjøen en måned. Skal ta den opp idag.

Link to post
Share on other sites

1.vask båten.

2.slipp med 80 papir

3.vask med rødsprit eller aceton.

4.primer 2 komp eller 1. komp.

5.bunnstoff selvpolerende.

 

hvordan likte du båten?

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...