Jump to content

koble sammen 2 laddere,dobbel effekt?

m/s draugen

Recommended Posts

Hei.

Mht. effekten (Watt/Ampere) de -kan- levere, ja.

Bare at noen ladere ikke klarer å jobbe gjennom hele ladeprosessen fordi de blir påvirket av andre laderen.

Det kan du enten spørre om hos forhandleren/produsenten, eller prøve selv.

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Det er fullt mulig, men i og med at du må spørre om det er mulig. Så tviler jeg på at dette er noe for deg. Kjøp deg en 20A lader isteden :P

Uansett, alt du trenger er en krafitig likeretter (+noen høy ampere dioder for å være på den sikre siden). Koble "+" en på begge ladere til AC(~) på likeretteren, "+" på batteriet går til "+" på likeretteren. "-" på batteriet går til "-" på begge ladererne.

Uansett, alt du trenger er en krafitig likeretter (+noen høy ampere dioder for å være på den sikre siden). Koble "+" en på begge ladere til AC(~) på likeretteren, "+" på batteriet går til "+" på likeretteren. "-" på batteriet går til "-" på begge ladererne.

Er det bare meg som ikke forstår hva i all verden du snakker om, mon tro?

Hei.

jeg går ut fra at det er slik han mener det kan kobles:

2xladere.jpg

Og som Joerg sier, en får spenningsfall. Men dersom dette er to "dumme" ladere som f.eks kan settes til å "peise på" full ladestrøm med fast utgangspenning, påvirker i hvert fall ikke laderne hverandre.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...