Jump to content

Identifisere en Fordsabb fra nummer og bilder?


Sjeldenutpå

Recommended Posts

Har prøvd Haalas og moen. Trege :smiley:

 

Sendte mail til Engelanden eg:

 

Helleu !

This mail comes from Norway, sorry if my English i bad :-)

I have a boat with PRM gear. I am thinking of getting a new propell. And have to find out moore about the gear.

I can only find a aluminium-plate with one number on

I think it is like this : 2-113049 S

 

Is it possible to identify something from this number?

 

Bjørn Sæbø

Stord

Norway

 

Og fikk svar etter ein liten time:

Hi Bjorn

 

You have a PRM265S and the ratio is 2:1 - year of manufacture was 1977 - I have attached a copy of the workshop manual.

 

Your English is a lot better than my Norwegian!!!

 

Best Regards

 

Andy

 

Andy Clarke

Internal Sales Manager

PRM Marine Ltd

Barlow Road

Coventry

CV2 2LD

 

Tel +44 (0) 24 76617141 - Ext 220

Fax +44 (0) 24 76611845

 

Mail a.clarke@prm-marine.com

Web www.prm-marine.com

 

 

Så da er det nok ok :cheers:

MEN...kan nokon fortelle kors eg skal klare legge ut ei adobefil på 2,45MB i basen her? Fann ikkje ut av det eg.....Vil jo dele manualen med alle :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Fint å se at du fikk svar så raskt.

Jeg kom på at også jeg sende de en henvendelse (til England) og fikk også svar utrolig raskt.

Mitt spørsmål var ang oljepumpa i mitt gear. Fikk svar kjapt med gode henvisninger til hvordan feilsøke mitt problem.

 

For å finne ut av hvilken propell du bør ha så er fagfolk avhengig av litt mer enn geartypen din.

De vil helt sikkert ha en turtall og hastighetsoversikt av deg samt info om motor, båttype med mer.

Jeg gjorde meg en liten øvelse på dette selv før jeg tok båten opp fra sjøen.

Laget meg et skjema som inneholdt turtall for hver 100 omdreining og hvilken hastigeht i knop jeg fikk på de respektive omdreininger.

Ut fra dette skal fagfolk finne ut hvilken propell du bør ha på båten din.

Har sikkert nevnt det før i annen tråd men her i Os området har du en spesialist som heter Propellservice. Mye brukt av både private og industribåter.

 

Legg ut info når du vet mer om propelldimmensjonen du blir anbefalt. Jeg er fremdeles på jakt etter rette typen til min båt...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...