Jump to content

Eksterne regulatorer - hva finnes på markedet ?

Suzuki

Recommended Posts

Jeg må bytte regulatoren på en bil jeg har, men en oversikt er vel mer generell siden eksterne regulatorer brukes både på bil og båt.

Spørsmålet er altså av generell karakter.

Ekstern ladregulator med batteriføle kabel og justerbar spenning er jo kjekt å ha,både på gamle biler og gamle båter.

Problemet med dårlig ladespenning, og ditto dårlig med strøm på batteriet, kan enkelt elimineres med en sånn regulator

Jeg ønsker her å få en oversikt over litt modeller og priser på disse, til nytte og glede for fler enn meg

Jeg hadde en Per Smith regulator; denne var ganske rimelig, men fins desverre ikke å kjøpe lengre.

Så har vi Ladac - denne koster ca 1750kr. Fins på tilbud til ca 1400 pr november 2009

Neste jeg vet om er JAVASEA. Maritim har denne til drøyt 1200kr, andre forhandlere kjenner jeg ikke til egentlig..

Så har vi Sterling DAR/PDAR som Joerg Becker selger. Koster vel ca hhv 1495 og 1900kr

Hvem andre bør på oversikten ?

Suzuki

No boat needed..

YA-12 (brukes ofte på Yanmar). Det er en het lukket/forseglet boks omtrent som LADAC. Enkel regulering med temp kompensering slik som LADAC.

Det finnes sikker dusinvis andre også. Jeg har bare gode erfaringer med LADAC og YA-12. Har hatt en type til som jeg ikke hadde gode erfaringer med.

En kamerat som er medlem her på forumet har nå montert en type regultor som håndterer greit twin installasjon. Vet ikke navnet på den, men den er norskprodusert. Send en IM til Elise så får du mer info.

Redigert av OLPI (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...