Polarn Startet 4.November.2009 Link til dette innlegget Startet 4.November.2009 Lyst til å lage en ny pentry i polarn i epoxy eller glassfiber med benkeplata av teak. Husker det finnes en tråd her med hvordan man lager hele plater av epoxy, men finner den ikke igjen. Noen som har gjort dette før? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Miss Amalie Svart 5.November.2009 Link til dette innlegget Svart 5.November.2009 Hei! Det finnes mange måter å gjøre det på, og det er ikke vanskelig. Du kan egentlig bare bygge det slik du vil ha det, bytte ut trelim med epoxy og etterbehandle med epoxy og lakk. Eller du kan kjøpepolyuretanmaling på BT der du vil ha f.eks hvitt. Kan vannslipes til helt polert finish, selv det hvite Jeg laget nytt pentry i en Master jeg hadde og benyttet epoxy og epifanes. Dette er bygget av teakfiner og lister du får kjøpt rimelig. Jeg kjøpte ikke på BT den gangen, men nå har de fått teak der også. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Polarn Svart 5.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2009 Det ble vakker. Har BT fått teakfiner plater? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Mulligan Svart 5.November.2009 Link til dette innlegget Svart 5.November.2009 Det beste å lage slike byggematerialer på er ei glassplate. Men det blir litt dyrt på sikt fordi det alltid vil være noen steder som du søler polyester og den får bitt seg fast. Den lar seg ikke fjerne uten å ripe glasset. Skal du allikevel overflatebehandle, så er ei gulvsponflate et godt alternativ. Den har en glatt side. Voks godt med formvoks. Får du ikke tak i det, så kan du bruke hard bilvoks. Voks tre ganger. Og så bygger du opp laminatet til ønsket tykkelse. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2009 Så det går greit å bruke sponplate til veggene til pentryn? Trodde dette ville svelle jeg, mulig jeg tar feil. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Mulligan Svart 5.November.2009 Link til dette innlegget Svart 5.November.2009 Nix. Det jeg skrev om var å laminere materialer til bygging på ei sponplate. Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 5.November.2009 Link til dette innlegget Svart 5.November.2009 - Finn en vindusrute som skal kastes. (lokale dynga) - Lag pappmaler av alle sider i pentryet. (kartong hos bokhandler) - Merk av på ruten med glassblyant godt utenfor platestørrelsen/formen du ønsker. - Smør på slippmiddel. (maritim) - Smør ganske tykt med gelcoat i ønsket farge og la herde. (maritim) - Støp tre fire lag over, gjerne fler. (biltema) - Løsne platene med kanten på en kniv og mye vann. - Renskjær platene med vippesag fra baksiden. - Skru sammen pentry ved å bruke teaklister på hjørner og rundt åpninger. - Bruk gjerne gran eller furu på innsiden. - Bruk ønsket type benkeplate på toppen - Ferdig! Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 6.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2009 Her var linken jeg lette etter. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=46451 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Roger jo Svart 6.November.2009 Link til dette innlegget Svart 6.November.2009 Lyst til å lage en ny pentry i polarn Hvorfor ikke marmor? innlegg 9 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=47608 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kjelli Svart 6.November.2009 Link til dette innlegget Svart 6.November.2009 Det beste å lage slike byggematerialer på er ei glassplate. Kan også bruke respatex plate. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.