Jump to content

Hvor bra er Reginol olje?


Fru Jacobsen

Recommended Posts

Noen som vet? før var vel dette bare "reprodusert" spillolje eller noe, men ifølge hjemmesiden deres skal de ha olje med topp egenskaper. Jeg har ikke filla peiling på olje så jeg skal ikke gå inn på proff-terminologien men det er vel noen her som har greie på dette også?


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

off....ikkje ennå ein oljetråd...... :giggle: hihi

 

Tommelfinger-regel:

Alle smøreolje holder minstekrav, og alle motorservice-intervaller er kalkulert til dårligste kvalitet.

MEN:

Å kjøpe billigste olje gir mindre additiv(tilsetninger), og vil være dårligere. Kvalitet koster.

Men det går nok bra med motoren alikevel. Produsenten tar (normalt) høyde for marked i land med dårlig diesel og dårligere smøremiddel.

SÅ:

Det blir som å nekte barna dine lørdagsgodt alltid, og kun brødmat med bittelitt smør-og ingen pålegg, kvar dag, alltid. De vil alikevel vokse opp, men trolig vil de få ernæringsmessige mèn av det. Sliter meir med å få gjort ein jobb. Men ungene vil alikevell virke! Vokse opp. Jepp. Men lever kortere en de som fikk skikkelig kost.

 

Kost er viktig for de som skal yte.

Menneske og motor :flag:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Samme her. Bullshit å betale ågerpris for olje, og jag må ha 19 liter til hver motor :eek:

Hehe ja derfor jeg tenkte å forhøre meg litt da, jeg trenger 30 ltr. til hver motor har jeg akkurat funnet ut :headbang:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Reginol er fortsatt Texaco (med Texaco label hvis noen lurte)

Har inntrykk av at de har hele serien også så der kan du få hvilken kvalitet du vil ha tror jeg.

 

I tillegg har de NGK tennplugger og diverse annet...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Reginol raffinerte selv olje fra spillolje frem til 1985-1986. Da måtte de gjøre noe med raffineriet, og det endte altså med at de i dag ikke raffinerer olje, men leverer olje og andre smøremidler som er produsert av andre. Når man ser på produktbetegnelsene så er det uomtvistelig at det er Texaco produkter de leverer. Og Texaco er svært bra olje, den er helt i verdens toppen.

 

Har selv tenkt på å bruke Reginol. Men, ikke kommet dit hen enda.

 

http://www.reginol.no/index.shtml

 

 

Bill

Redigert av Sleipner45 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har brukt mineralsk Ursa TD 15W-40 på min Yanmar 440Hk i 6-7 år nå.

Denne oljen holder spec i massevis til motoren. Kunne faktisk nøyd meg med Ursa LA 15W-40 som jeg har brukt på mine tidligere motorer.

Betaler en ca. 550 for en 20 liters dunk.

Biltema/Statoil sin mineralske 15W-40 faller meg faktisk dyrere, så den står jeg over.

Men den er sikkert i verdenstoppen den også. :giggle:

 

 

Link to post
Share on other sites

Mangla vist rim i metaforene mine...sorry :cheers:

 

Smøreregla:

 

-om det er en motor,... eller to

så må smøringa være god

-skal du trivest når du er ombord

kjører du ikkje på olje fra i fjor

-motoren får det den vil ha

da blir den trivelig og glad

-kun det beste teller

når ytelse gjelder

-av kvaliteter er det en med monopol

det er nemlig produkter fra castrol

-men til kvardagsbruken her i norge

for deg som kanskje skal dorge

-om du også bruker owatrol

da kan du trygt kjøpe reginol

 

:seeya::sailing:

:giggle:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

URSA LA3 var en meget god olje. Reginol har noe de kaller URSA Super LA / FE. Sin egen betegnelse er Reginol Turbo Pluss Motorolje. I beskrivelsen derimot ser man at det er en URSA olje.

De fleste oljeprodusenter vil si at deres oljer er best. Texaco sa en gang i verden at Mobil var best, men de selv var nummer to.

 

 

Bill

Link to post
Share on other sites

Noen som vet prisene hos Reginol kontra f.eks Biltema?

 

Jeg kjører på Quaker State på min VP 225 D (GM), i den tro at det er bedre på gammel amerikaner. Men den er ikke billigst, og den kvaliteten jeg kjører på selger de selvsagt ikke hos Torshov Bilrekvisita f.eks.

 

Mens etterfylling på bilen skjer med f.eks Biltema eller billig Fina olje kjøpt på Smartclub (samme viskositet og kvalitet).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...