Jump to content

Teip som ikke tørker for å holde borte smuss?


Jan E.

Recommended Posts

Rundt kantene på tankene mine er det lagt teip (Mellom tank og skrog). Dette hindrer dritt og lort i å komme på baksiden. Det blir også lettere å holde motorrom rent. Samt hindre større ting i å falle bakenfor og gnage hull i tankene.

 

Vi bruker div merker av gaffa/gorilla/elefant/våpen/rape-tape, eller hva nå en velger å kalle det, på jobben. Og ingen er noe særlige etter noen år. Da er limet ofte blitt så inntørket at teipen ikke holder lenger. Og de inntørkede limrestene sitter som støpt.

Tenkte på aluminiumsteip, for de har ofte lim som ikke tørker. Men til gjengjeld blir limet på de ofte til gele, og mister styrken, om det kommer fukt på. Det er også lettere å punktere teipen.

 

Fiberteipen som stor der var fra 2003, og heftet like fint, uten og være seig eller tørr. Men hva slags type er det tro? Eller hva kan jeg bruke som erstatning?

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg brukte aluminiumstape til å midlertidig tape over en skadet vinduspakning for ca. 6 år siden. Men den sitter der fremdeles, uskadet og limet holder 100%.

 

alutape.jpg

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...