Jump to content

Trenger ny cockpitkalesje - Hallberg Rassy


bliss X

Recommended Posts

Har behov for å få sydd ny cockpitkalesje i løpet av vinteren, men innbiller meg at "dyrt og dårlig" / "fort og gæli" syndromet er ganske vanlig rundt Oslo området. Kan derfor godt reise et stykke for å få gjort dette. Det er antagelig en ikke helt enkel oppgave.

 

Den gamle må benyttes som mal, og den nye skal være "litt annerledes" - krever en leverandør som både har erfaring, interesse og yrkesstoltet. Gjerne en som er litt av "den gamle skole".

 

Hoffleverandøren av slike ting er Rössy Kapell i Smøgen, men jeg kunne tenkt meg å forsøkt en Norsk leverandør.

Link to post
Share on other sites

Jeg tviler litt på om du får en kalesjemaker med yrkesstolthet til å lage en ny cockpitkalesje med utgangspunkt i den gamle som mal. De jeg har vært i kontakt med, forlanger i alle fall å få tatt mål på båten selv. En gammel kalesje har ofte mer eller mindre mistet formen opp gjennom årene, og da blir en ny laget ut fra denne ikke bra. Så med mindre du finner noen som har en mal som passer din båt, tipper jeg at du bør få båt og kalesjemaker til å møtes for måltaking og tilpasning...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Tviler på at du får kalesje noe billigere enn hos HR , den har de helt sikkert på lager og kan levere både raskere og billigere enn det du får sydd her selv http://www.hr-parts.com/Shop/enter.html

Rössy Kapell er vel leverandøren til HR parts, så det lønner seg nok da heller å gå direkte til Rössy Kapell.

Får snakke med dem først.

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk sydd min nye kalsje til min HR 352 hos Per O.Meier på Vear, rett ved Tønserg.

 

Det har jeg gjort med mine tidligere kalesjer og presseninger også. Jeg vet at han ikke er av de rimeligste, men han er blandt de beste. God gammeldags kalesjemaker.

 

Denne ble laget etter egne ønsker, ikke noe malsøm denne gangen. Men den ble meget bra.

 

Anbefales.

 

Fernanda

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...