mavi Startet 10.November.2009 Link til dette innlegget Startet 10.November.2009 (redigert) Noen som vet hvor høy riggen på en X-43 er? Evt hvilke alternativer den har? Edit. prøver å finne ut av dette for å kjøpe signalflagg. Redigert 10.November.2009 av mavi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 10.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Noen som vet om 17 eller 26m total lengde er det riktige? Størrelse på flaggene er hendholdsvis 30X39 CM og 40X55 CM. Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 17m høres lite ut 26m mye....prøvde å google litt men fant ikke svar. Min 44 foter har 18 meter mast men er en helt annen type båt så vil tro en x 43 har høyere mast, men 26 m hørtes veldig høyt ut! Sitér dette innlegget . Link to post
mavi Svart 11.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Lengden som er oppgitt er på signalflaggene ikke masten. Har gått antydet 20m mastehøyde, men er usikker. Kan heller ikke spør eieren siden det skal være en gave. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Om du skal ha signal flagg fra baug over mastetoppen til hekk og masten er 20meter over havoverflaten ca. 18-18,5m mastehøyde så må du nok ha de dobbelte og litt til om en den skal rekke fra baug til hekk og over mastetoppen... vil anta at det er rundt 19-20meter fra baug til mastetopp, og omtrent det samme til hekken, litt avhenig av hvor masten er plassert... så en totallengde på rundt 35-40 burder rekke om dette er intensjonen med signalflaggene da... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Enzo Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Gå på www.seiling.org og se på målene , enkelt og korrekt Sitér dette innlegget Link to post
Trond Aasvoll Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 (redigert) mavi, JLU max mål (forliket) er 16,82m. Ganger en det med to, 33,64m? Opp til ISP, spinnakerfallet 16,94m. IG fortriangle 16,80m. Redigert 11.November.2009 av Trond Aasvoll (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
mavi Svart 11.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Båtdatablad x-43 Noen som ut i fra dette som kan lese mastehøyden? Jeg kan ingenting om dette så slet litt med å skjønne den. Sitér dette innlegget Link to post
Trond Aasvoll Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Obs. Mastehøyde regnes fra vannlinjen. Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Trond Aasvoll Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 FH 16,95m x2=33,9m flagg line. Da har en flagg helt ned til dekk forran og bak. Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 mavi: I båtdatabladet du viser står P mål. Dette er max masteliklengde. Dvs litt mindre enn høyden fra bommen til toppen av masta. Denne står til 16 m, så om man regner at bommen står en drøy meter over dekk så blir høyden på selve masta 17,5 m eller deromkring. Friseilingshøyden er nok drøye tre meter mer. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.