Sjeldenutpå Startet 10.November.2009 Link til dette innlegget Startet 10.November.2009 Ja eg finner spørsmålet i flere tråder, men ingen svar. Gummibåter blir vel "sprø" og sprikker med årene? Båten er vasket "godt nok" og skal nedi bagen og opp på garasjeloftet. Er det noko gummimykner/fornyer eller liknande som sikrer gummien bedre levetid? ....er vel egentli ikkje gummi- det er vel noko pvc greier? Northstar trur eg den heiter Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Joerg Becker Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Det som antakelig er best er å lagre båten helst mørk, kjølig, luftig og helst ikke rullet. Hvis man altså ha god plass da kunne man - legge båten på en planke for så henge båten under loftetaket, - pumpe så mye luft på båten at den ha sin form og er fritt for krøll og knekk, => men ikke så mye at det blir trykk (for å skåne både sveisesømmen og liming) - trekke gammel sengetøy over båten, slik at den kan lufte og er samtidig beskyttet mot dagslys & støv. Mer kan man trolig ikke gjøre og er det beste for min skyld. Det verste er vel å krølle, rulle og bevege båten særlig når den er kalt, fordi da kan den ganske fort få sprekk. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Høres oki ut den Tidligere vinter har eg hatt litt luft i den og lagret den liggende på gulvet oppe i garasjen, men nå blir det straks plating med tak-ess der, og er avhengig av å få jobbe litt fritt da. Har lyst å pakke den flat i orginalbagen, beskytter mot støv, og kan dra den frem og tilbake då. Er ikkje minus der. Varmepumpe nede i garasjen Tenkte på dette med "knekker" i skroget ved bretting/rulling. Derfor håpte eg det var noko lurium som kunne hjelpe på å holde pvc/gummi mykt. Eg har vert i garasjen å sprayet heile båten med cocpit-shine nå. For gummi/vinyl interiør i bil. Ble iaffal glatt...både båt og gulv.... Bør kanskje vaske båten før barne hopper oppi til våren Satse på den tåler å bli litt komprimert i bagen. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.