Jump to content

Ny Bavaria 38 Sport


mhemil

Recommended Posts

princess for eks er kjent for flotte båter.. men de har alltid fått pepper for og "slurve" der du ikke ser kontra Fairline som de ofte drar sammenligninger med

Titta jo bak sofaen på gamlingen sin båt da han skulle fikse et eller annet.

2003 mod. Fairline phantom, eg vart vel egentlig ikke så veldig imponert.

Men du verden fine og velbyggde båter, men det må man jo også forvente til prisen.

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder "Bitteliten", så har han alltid hatt en "ironisk" tone overfor bavariabåtene og bavariaeiere. Han har en slik "ovenfra og ned" holdning overfor andre, som er irriterende (minner meg mistentenklig om en pappagutt som har fått alt servert ) Det er nesten ingen her på dette forumet, som er i nærheten av å ha muligheten til å anskaffe seg en båt til den prisen "Bitteliten" opererer med. Og for å være ærlig: De båttypene Bitteliten har så forkjærlighet for (les Nordwest og Windy) er skikkelig "gammel mann med hatt" båter. Dette er båter som er beregnet for menn som i mangel på manglende ereksjon, har behov for å vise sin fortreffelighet og vellykkethet på andre måter. Og når man ser disse halvfeite middelaldrende etasjebåteierene sitte på balkongen og se ned på oss med en overbærende mine, kan man ikke annet enn syntes synd på dem. For disse, har tiden stått stille en stund, og de forstår ikke hvor "blodharry" det er å kjøre rundt i etasjebåt. Men, det er jo klart at Windy og Nordwest hendvender jo seg til Harry-markedet. Er selv nabo til Windy-fabrikken og kjenner mange som arbeider der. De forteller at de ler mye av Harry-kundene i smug. De mener selv at Windybåtene er priset dobbelt så høyt som andre sammenlignbare båter, bare for å tekkes disse "vannhodene". For disse pappaguttene, så er det jo prisen som teller, nemlig at prisen er høyest mulig! Dette har Windy og Nordwest forstått og lever godt på det. Det blir jo ikke færre Harry'folk i dette landet. For oss vanlig dødelige som henger litt med i tiden,

så er det bavaria-design'et i cokpiten som appelerer til de fleste av oss, men jeg er ikke helt sikker på om den nye skrogformen vil falle i smak i norge, men kansje vi vil etter hvert, vende oss til den. Jeg syntes nå 35 sport og 37 sport er de mest ideelle modellene, både ihht pris, design,

og plass. Jeg må tillegge at jeg snakker om sør og østlandsområdet. Vest og nordnorge, er vel ikke bavarialand.

Link to post
Share on other sites

... (les Nordwest og Windy) er skikkelig "gammel mann med hatt" båter. Dette er båter som er beregnet for menn som i mangel på manglende ereksjon, ..

Når du sier det, så er ikke ereksjonen helt som den var da jeg var 18 år nei ...

 

Og når man ser disse halvfeite middelaldrende etasjebåteierene sitte på balkongen ... og de forstår ikke hvor "blodharry" det er å kjøre rundt i etasjebåt.

Windy har ikke etasjebåter i programmet sitt, så der er jeg dessverre ikke representativ

Jeg må tillegge at jeg snakker om sør og østlandsområdet

Jepp, det er meg. Jeg bor i Østfold, selve "Harryfylket"

Link to post
Share on other sites

jazzen, tusen tusen takk for at du så passende beskriver meg så treffende. Akkurat som om jeg skulle sagt det selv. Det var godt å få satt ord på det jeg har tenkt så lenge

 

 

Ereksjonen til Svenning og andre blir TMI for meg :wink:

 

Jeg bor jo i samme fyllke som Svenning. Skikkelig harry er vi alle sammen :yesnod:

 

Når det gjelder mine preferanser overfor Bavaria er jeg noe forundret over din konklusjon dersom du har lest det jeg skriver. Jeg er av oppfatning at Bavaria seilbåter er fine båter, og jeg rangerer dem fremfor franske båter feks. På motorbåtsiden skriver jeg over at jeg forstår at konkurrenter er urolige for hva Bavaria viser over nå.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for info Jazzen, hadde jeg bare fått disse opplyningene litt tidligere... Jeg har bare møtt Bitteliten en gang og etter et par øl og snapser syntes jeg i min enfoldighet at han virket veldig hyggelig, men hadde jeg allerede da visst at han var en halvfeit ekkel middelaldrende pappagutt med ereksjonsproblemer som i tillegg ikke likte båten min hadde jeg nok holdt bedre avstand til denne møkkamannen.

 

Flere viktige personopplysninger mottas med takk, slik at tilsvarende hendelser kan avverges i tide


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Og for å være ærlig: De båttypene Bitteliten har så forkjærlighet for (les Nordwest og Windy) er skikkelig "gammel mann med hatt" båter. Dette er båter som er beregnet for menn som i mangel på manglende ereksjon, har behov for å vise sin fortreffelighet og vellykkethet på andre måter. Og når man ser disse halvfeite middelaldrende etasjebåteierene sitte på balkongen og se ned på oss med en overbærende mine, kan man ikke annet enn syntes synd på dem. For disse, har tiden stått stille en stund, og de forstår ikke hvor "blodharry" det er å kjøre rundt i etasjebåt.

 

 

:crazy::crazy: ja dette sier jo litt om holdningene dine ovenfor folk som har et annet syn på båtliv en du har.

 

Du er vel en av de som vender ryggen til og later som om ikke du ser at en med "feil harry" båtmerke skal legge til ... sitter vel godt tilbakelent i europris strandstolen (selv om de er ok) din med en karsk og gosser deg hvis ikke tilleggingen til Harry folket går som planlagt, uten og ofre en tanke eller vilje til og gi en hand til harry mannen..

Harry mannen med vom er sikkert et klysete rassh... alikevel så man kan jo ikke prate med slike..

 

Enda godt de fleste ikke har så vondt :lol:

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Leser jazzen sitt inlegg litt anderledes enn bitteliten og thorlyn tror jeg.

Leser man dette som sarkasme og en måte for å understreke hvordan enkelte på dette forum omtaler andre sitt valgav båt og kunnskaper om båt så blir dette fornøyeligt.

 

Her blir også valg av båt latterliggjort, eierne latterliggjort deres valg av båt latterliggjort ikke så ulikt hvordan enkelte beskriver Bavaria og dens eiere.

Og som all sarkasme så er den overdrevet og tanken bak sarkasme er at den skal oppfordre til at man går litt i seg selv.

Link to post
Share on other sites

Leser jazzen sitt inlegg litt anderledes enn bitteliten og thorlyn tror jeg.

Leser man dette som sarkasme og en måte for å understreke hvordan enkelte på dette forum omtaler andre sitt valgav båt og kunnskaper om båt så blir dette fornøyeligt.

 

Sarkasme skal helst treffe.

Nå har jeg aldri fordypet meg så mye i hva summen av den enkeltes samlede innlegg gir av "profil", men føler vel at hvis jeg brått skulle føle behov for å "ta noen", kommer nok ikke Billeliten opp som førstekandidat. Jeg opplever hans innlegg som informative og kunnskapsrike så lenge vi snakker om denne type båter. BL legger ikke skjul på hva slags båt han har, men hvorfor skal han det? Det er hans valg, hans lommebok og hans økonomi som eventuelt går/ikke går over styr.

Opplever ikke at BL av den grunn sparker andre som gjør andre valg, samme hvilken grunn som ligger bak. Det er det andre som er mye bedre på.

 

Nå er min oppfattning av BL at han utmerket godt kan forsvare seg uten min hjelp, men følte Jazzens innlegg provoserende i den forstand at jeg ikke ser hensikten med å bruke BP til den type personkarateristikker. Men du har vel kanskje behov for å skrive av deg en eller annen oppdemmet frustrasjon over livet og de muligheter du har blitt tildelt.... :cool:

 

At de som bygger Windy ler av kundene sine finner jeg litt merkelig, er de ikke klar over hvem som betaler lønna deres... ?

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

For disse, har tiden stått stille en stund, og de forstår ikke hvor "blodharry" det er å kjøre rundt i etasjebåt. Windy og Nordwest hendvender jo seg til Harry-markedet. Er selv nabo til Windy-fabrikken og kjenner mange som arbeider der. De forteller at de ler mye av Harry-kundene i smug. De mener selv at Windybåtene er priset dobbelt så høyt som andre sammenlignbare båter, bare for å tekkes disse "vannhodene". For disse pappaguttene, så er det jo prisen som teller, nemlig at prisen er høyest mulig!

 

Misunnelsen er som kjent større enn kjønnsdriften og det kan gi mange rare utsagn.

Det er nok ikke lett å være nabo til Windyfabrikken.

Eller for den saks skyld, ha kamerater som jobber der. ( Som med disse utsagnene undergraver sin egen arbeidsplass.....smart :nonod::nonod: )

Skjønner godt da, for å bedre selvbildet så lager mann seg egene og spesielle oppfatninger om folk som har råd til disse fantastiske båtene.

Det hjelper liksom på for å rettferdigjøre sin egen situasjon. :confused::confused::confused:

Det er klart om en ikke har så mye penger, da er det Harry å ha penger......eller var det soss det hete. :confused::confused:

De som har penger til å kjøpe den kvaliteten de har lyst på, er i hvertfall pappagutter med vannhoder, for det ...... er jo rein idioti.

 

 

At folk ikke er så smarte er en ting, men å skrive slik som overstående på nette.... :crazy::crazy:

Da lar du jo alle andre få greie på det.... :giggle::giggle::giggle:

Redigert av Finn Erik Helberg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Leser jazzen sitt inlegg litt anderledes enn bitteliten og thorlyn tror jeg.

Og som all sarkasme så er den overdrevet og tanken bak sarkasme er at den skal oppfordre til at man går litt i seg selv.

 

Greit.....men da dokumenterer vel mann ikke sine påstander, ved å vise til kamerater som jobber på Windyfabrikken........Blir for dumt det ikke sant :crazy::confused::confused:

Link to post
Share on other sites

SRA - Du forstod hva jeg mente

Men jeg skjønte det ikke... - sarkasme? Du tar alle som har Windy,Nord-West, alle Flybridge-båter, alle dyre båter, og stort sett alle som ikke har samme mening som deg.

Hvorfor det egentlig?

 

Personlig ble jeg karakterisert som blod-harry fordi jeg har en gammel FB-båt. Du vet jo ikke hvem jeg er en gang

Redigert av Fru Jacobsen (see edit history)


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Ja, riktig Bitteliten. Bavaria skrur vel opp prisen til det dobbelte, for å få "vannhodene" til å handle

 

Ja, folk med penger vil jo selvsagt kjøpe Bavaria bare den blir dyr nok.... tror du på det selv?

 

SRA - Du forstod hva jeg mente

 

Vi får se om SRA bekrefter at han er den eneste på samme bølgelengde...

 

Med ønske om en fredfull helg :cool:

Link to post
Share on other sites

Jeg støtter overhodet ikke Jazzens innlegg, selv om det kunne ha vært morsom lesning dersom det ikke ble koblet til Bitteliten m.fl. Det som gjør innelgget (potensielt) morsomt er at de aller fleste av oss har opplevd episoder som gir asossiasjoner til det Jazzen beskriver - f.eks.

- størrelsen på båten står ikke i forhold til kapteinens ferdigheter

- kapteiner som drikker av glass med stett mens de nyter sitt fludium på FB uten å legge merke til det lager en hekksjø av et annet helvete

- osv.

 

Dette er selvfølgelig stereotypier som ikke er egnet for karakterisering av folk med store eller dyre båter, men når vi opplever at stereotypien stemmer, husker vi det.

 

Synes Contrabands ironisering omkring stereotypisering omkring akkurat dette er morsomme, men hans innlegg handler egentlig om akkurat det samme som Jazzens.

 

Forøvrig, honør til Bitteliten og de andre som klarte å svare på Jazzens innlegg med den grad av humor det fortjente.

Link to post
Share on other sites

jazzen, tusen tusen takk for at du så passende beskriver meg så treffende. Akkurat som om jeg skulle sagt det selv. Det var godt å få satt ord på det jeg har tenkt så lenge

 

 

Ereksjonen til Svenning og andre blir TMI for meg :wink:

 

Jeg bor jo i samme fyllke som Svenning. Skikkelig harry er vi alle sammen :yesnod:

 

Ikke annet enn at du tok det på en sporty måte, Bitteliten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...