Jump to content

Justering av ZF-gear


Arnstein

Recommended Posts

Er litt småpirkete på innslaget i gearet.  Har et ZF 63A gear med slureventil.  Jeg merker at jeg har et mykere innslag når jeg slår maskinen i bakk enn forover.  Har prøvd å sette gearet i forover posisjon både ved rask og sakte bevegelse av hendel. Faktisk får jeg et mykere innslag ved rask bevegelse.

 

I brukerhåndboken står det at en enten kan justere på wiren på gearet eller "consult your dealer".  Antar at det siste betyr verkstedbesøk for eventuell justering.  Er det noen som har råd og tips for selvhjelp?

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Enten er lamellene slitt, eller mest sannsynlig har du bare litt rakling i demperplata. Noe som nesten alle disse gira har mer eller mindre av. (helst mer). Så sannsynligvis er alt helt ålreit.....

Takker for svar.  Motor og gear har gått ca. 270 timer.  Og symptomene har vært der uten forandring siden båten var ny, så jeg heller til siste del av teorien din.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...