Jump to content

Elektrisk problem med mercruiser 5,7l.


28'platgatter

Recommended Posts

Har fått problem med strømmen på en mercruiser 5,7l.

Båten har stått i høst og når jeg skulle starte den her om dagen var batteriem døde.

Fikk ladet de opp igjen og når jeg koblet de til og skrudde på tenninga begynte problemet.

Det begynte å ryke kraftig og lukte svidd av dynamo. var nummeret før det tok fyr i den.

 

Noen som vet hva som årsaken til dette?

Link to post
Share on other sites

Du startet kanskje ikke?

Hvis du gjorde det kan reim slure forde dynamoen jobbet hardt,har selv opplevd dette.

 

Var kun voldsom røykutvikling,nen ingen skriking. Pågikk ca 15 sek

 

 

Men kan jo også tyde på feilkobbling..............................

Redigert av 68 GT (see edit history)

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

Høres ut til at dynamoen din har tatt kvelden i løpet av høsten. Batteriet er vel neppe særlig bedre det heller, hvis det har stått tomt i uker eller måneder så har det nok fått seg en alvorlig knekk. Skru ut dynamoen og få den testet, mest sannsynlig må du til med en helt ny. Når det var like før den tok fyr er den neppe noe å reparere på vil jeg tro...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Har nok brent viklingene i stator og rotor, så containeren er vel rette mottaker, og ikke verkstedet :yesnod:

 

 

Høres ut til at dynamoen din har tatt kvelden i løpet av høsten. Batteriet er vel neppe særlig bedre det heller, hvis det har stått tomt i uker eller måneder så har det nok fått seg en alvorlig knekk. Skru ut dynamoen og få den testet, mest sannsynlig må du til med en helt ny. Når det var like før den tok fyr er den neppe noe å reparere på vil jeg tro...

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Link to post
Share on other sites

Min teori er at + og - har blitt byttet om. Det kan skje på to måter. Enten ved at polskoene på batteriet er satt feil. Alt. 2 er at batteriet har vært helt totalt utladet og at lader er satt på feil slik at + kabel er satt på - batteripol og omvendt. Da kan batteriet være ladet slik at polene har byttet plass.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...