olefr Startet 12.November.2009 Del på Facebook Startet 12.November.2009 (redigert) Jeg følger med på nettet etter en rimelig Draco, Selco e.l. 17-18 ft. Jeg har 0 erfaring med innenbordsmotor, og har vel lest meg frem her på forumet at det er delte meninger om utenbords- og innenbords-motorer. Ser det er annonsert en del båter med motorproblemer på innenbordsmotorer. Jeg er primert på utkikk etter båt med innenbords, men det kunne vert artig å få noen synspunkter og høre om erfaringer fra dere der ute, før jeg leter videre. Ser etter mulige rep.objekter. Er det noen feller jeg må passe meg for???? Takknemmelig for tips og råd Redigert 12.November.2009 av olefr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 12.November.2009 Del på Facebook Svart 12.November.2009 I og med at du skal kjøpe rimelig betyr det at du må kjøpe gammelt. Da tror jeg det kan bli hipp som happ om du kjøper båt med innenbords eller utenbords motor. Normalt er det mindre vedlikehold på en utenbordsmotor. Men selv den trenger stell for at den skal fungere problemfritt. Sitér dette innlegget Link to post
Mjøsape Svart 12.November.2009 Del på Facebook Svart 12.November.2009 Har selv hatt gamle båter m. gamle påhengere. Alt fra 40 til 200hk. mye av det bare var sorgen, noe slags feil var det hele tiden. Fant fort ut at jeg personlig trivdes best med innenbords da jeg har erfaring fra biler og bilmotorer. Har nå hatt innenbords på de siste båtene, og disse er heller ikke nye av dato. Med mine prioriteringer blir det kun båtkjøp under 70tusenkr. blir som regel noe 80-90 talls båter. Men føler jeg kan diagnostisere og reparere disse enkelt og billig selv. Vet at gamle 2taktere er enkle i oppbygning og virkemåte, men innenbords funker for meg. Sitér dette innlegget Link to post
kjetika Svart 13.November.2009 Del på Facebook Svart 13.November.2009 Henger meg på denne. Jeg brukte også litt tid på dette før jeg bestemte meg. Jeg valgte innenbords, nettop fordi jeg har skrudd endel på biler. Mange av motor produsentene bruker også forskjellige motorer om hverandre, så det finnes faktisk endel reservedeler å skaffe (ikke minst hvis du handler i en bil sjappe og ikke i en båt sjappe). Jeg har en AQ 140, som går utrolig fint, og har til nå vært lett å få i gang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.