Jump to content

Kjøpe uregistrert slepejolle?


spilli

Recommended Posts

Har sett etter slepelolle til moderskipet. Det viser seg at det er veldig mange såkaldte slepejoller i markedet som ikke er reg i småbåtregistret. Hva slags erfaring har dere , og hvilke anbefalinger ville dere gi til et evnt. slikt kjøp? Har fulgt rådet dere gav i mitt første innlegg her vpå BP (Kjøpte båt som var reg) kansje bør jeg gjøre det nu også?

Link to post
Share on other sites

Har aldri registret jolla - den bare "henger med" i davitene. Er også forsikret sammen med moderskipet, uten noen krav til reg. Tipper de fleste ikke har samlet på kvittering for noen få "båtlapper" som den kostet. (Gjelder å kaste alt av slike kvitt. før rederinnen finner de ... :) :yesnod::yesnod::yesnod:

BONITA I

Link to post
Share on other sites

Den som selger burde ha kvittering på at han har kjøpt den

Det ville være trist hvis en kommer og spør deg, hvordan har du fått fatt jolla mi.

Takk for svar, roger-jo. Det er dette jeg i utgangspunktet tenker på, men også ved evnt videresalg hvor kjøper ønsker å reg i småbåtregistret. I mitt tilfelle er det bare en eier før nuværende selger.

så det tror jeg skal ordne seg.

Er også forsikret sammen med moderskipet, (Gjelder å kaste alt av slike kvitt. før rederinnen finner de ... :) :yesnod::yesnod::yesnod:

hei Bonita

Den siste har jeg sansen for :lol::lol: selv om jeg gang på gang på gang...... må kaste inn :wflag:

Men den første :confused: Er det ikke slik at hvis slepejolle eller lingnende kan benyttes som eget fartøy, så skal vel denne også være forsikret som en selvstendig Enhet, og ikke som løsøre? Mulig jeg tar feil. Men hvis det er slik, så takker jeg for tipset Bonita 1

"Å sånn går nu dagan"

Link to post
Share on other sites

Alltid farlig å gi råd til andre, lett å trø feil som kan gi negative konsekvenser; Har selv nylig hatt ute "tilbudsrunde" på alle mine forsikringer. Har i dag Gjensidige (og fortsetter med dette) Her er Jolla og p.motor forsikret innen de 150`jeg har valgt for ekstrautstyr/personlig utstyr som er i båten - uten krav til registrering. Eneste forutsetning er at jolle/motor er "forsvarlig sikret"... ?? Hva en legger i det kan nok bli en diskusjon selvsagt - men ingen krav til registrering.

Når det gjelder "husholdningsbudsjettet": Har alltid støtta kona i når hun sier "men mat skal de ha" .... og sånn e det vel med båten og.. litt HER og Litt DER ... :cheers:

BONITA I

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...