Superkul Startet 13.November.2009 Del på Facebook Startet 13.November.2009 har plukka fra verandre litt og sjekket litt og godt var det - i underkant av huset til varmeveksleren var det tæret et stykke og når jeg pirket bort alt det løse var det et lite hull finnes det steder man får sveiset slik??? eller hva kan man gjøre?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 13.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2009 på volvo penta skulle di ha 3500 bare for huset Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Hulda Svart 13.November.2009 Del på Facebook Svart 13.November.2009 Jeg vet ikke hvor du kan få reparert det. Men du må anta at når det har gått hull en plass, så er det godt mulig at det også er alvorlige skader også andre steder. Hvis motoren er en 10- til 20 år gammel så er det slikt man må regne med. Det skal koste å ha båt. Sjekket priser i Sverige? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 13.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2009 (redigert) har plukka fraverandre det meste og det er tanken som har fått det - er ikke så mange andre steder som irrer på di (dette var utenifra) kan være løen i oljekjøler men det finner jeg ut av - er ikke så hyppen på å sponse vp mere en høyst nødvendig - 3500 er jo ganske stivt for bare huset Redigert 13.November.2009 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
TrondT Svart 13.November.2009 Del på Facebook Svart 13.November.2009 Sett her etter deler? Han er ihvertfall billigere enn orig VP selv om han også selger orig VP Når det gjelder rep så er bla Auto23 i Bergen store på slikt, men prisene er nok bare billige sett i forhold til å kjøpe nye gjennom originale VP-pushere i Norge... TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
TMe Svart 13.November.2009 Del på Facebook Svart 13.November.2009 Radiatorservice i Stavanger reparerer denslags til fornuftig pris. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 13.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2009 ok så det holder å kanskje få loddet det på et radiator verksted?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 13.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2009 tenkte på ...... har jo sveiseapparat og har sveisa mye ting og tang men aldri alu - har alutråd - kanskje vært forsøket eller er det håpløst???? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Hulda Svart 13.November.2009 Del på Facebook Svart 13.November.2009 Istedenfor å sveise, kanskje det sier 'plopp' og så ligger halve huset smeltet på gulve, mulig multimetall kan gjøre susen? Det finnes en del helt brukbare herdeprodukter som muligens kan gjøre jobben for deg. Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 13.November.2009 Del på Facebook Svart 13.November.2009 Du kan jo ta en telefon til Iglebæk Motor og høre om han har. For noen år siden kjøpte jeg en brukt varmeveksler til en MD21b av han for kr.1000,-. La-Sa skulle ha 7000,- kroner for en tilsvarende brukt varmeveksler som de hadde stående på en delemotor i sjappa... Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 13.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2009 Istedenfor å sveise, kanskje det sier 'plopp' og så ligger halve huset smeltet på gulve, mulig multimetall kan gjøre susen? Det finnes en del helt brukbare herdeprodukter som muligens kan gjøre jobben for deg. har tenkt litt på det men da må noen anbefale noe som virkelig virker og ikke går lekk etter ei stund......... Du kan jo ta en telefon til Iglebæk Motor og høre om han har. For noen år siden kjøpte jeg en brukt varmeveksler til en MD21b av han for kr.1000,-. La-Sa skulle ha 7000,- kroner for en tilsvarende brukt varmeveksler som de hadde stående på en delemotor i sjappa... kjenner jo han fra jeg dreiv med volvor så en tlf dit hadde jo vært greit Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 13.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2009 ingen med gode gjør det selv tips??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Knallfred Svart 13.November.2009 Del på Facebook Svart 13.November.2009 Hvis det ikke er aluminiun, så er sølv-lodding meget bra! Prøv å få fatt i en gamling som kan dette!! (Hubba-bubba fønker ikke) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.November.2009 Del på Facebook Svart 14.November.2009 Nå vet jeg ikke hva hubba-bubba er for noe, men jeg vet at disse tankene er i støpt aluminium. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 14.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2009 er redd for det er alu ja........ og huba bubba regner jeg med er alskens kjemisk stål- epoxi etc ?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Knallfred Svart 14.November.2009 Del på Facebook Svart 14.November.2009 (redigert) Hvis det er alu, blir det veldig vanskelig å gjøre noe som holder!! "Hubba- bubba" er en diger tyggis som har vert i salg siden slutten av 70 tallet!! Jessunavn... vet dere ingenting???? Redigert 14.November.2009 av Knallfred (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knallfred Svart 14.November.2009 Del på Facebook Svart 14.November.2009 Støpe-aluminium er vel helt håpløst å sveise! Kjemiske tettestoffer har en tendens til å løsne i kantene pga. temp. endringer! Men vet du hvor tykt gods det er i det "friske" området av tanken?? Har du bilde?? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 14.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2009 hubba bubba - 5 store biter.......... Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 14.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2009 Støpe-aluminium er vel helt håpløst å sveise! Kjemiske tettestoffer har en tendens til å løsne i kantene pga. temp. endringer! Men vet du hvor tykt gods det er i det "friske" området av tanken?? Har du bilde?? det er omtrent 4-5 mm tykt trur jeg Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Fjordland Svart 14.November.2009 Del på Facebook Svart 14.November.2009 (redigert) Støpt alu kan være umulig å sveise. Men med nærmere ettertanke er vel agregat og på hengere også støpt alu, og jeg har sveist både påhangere og agregat uten problemer. Men er tanken "porøs" så går det nok ikke å sveise den. Redigert 14.November.2009 av Fjord21dc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knallfred Svart 14.November.2009 Del på Facebook Svart 14.November.2009 Fanken heller Jarle!! Vet du ikke av en god sveiser??? En som tar betalt i cognac, har på grunn av abstinens prøvd å sveise det meste Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 14.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2009 var det et hint at du sveiser den i bytte på en grei cognac hehe Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Knallfred Svart 14.November.2009 Del på Facebook Svart 14.November.2009 Å nei...! Jeg sveiser bare stål!! Dessuten ville frakt av tanken helt til Hammerfest kostet like mye som en ny tank! ...Men den cognacen er vel ikke så dyr i frakt Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 15.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2009 hehe tviler på frakt hadde kommet opp i 3500,- men er det ingen som har reparert eller sendt bort slik tank eller lignende ting til rep?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Knallfred Svart 15.November.2009 Del på Facebook Svart 15.November.2009 Sjekk denne: http://io.no/st%C3%B8pealuminium+akershus Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.