Jump to content

Pusse opp motorrom, coating på vinteren?


biozide

Recommended Posts

Maling? Jotuns Hardtop eller Biltemas Topcoat. Begge to slitesterke, blanke tokomponentmalinger som er velegnet til formålet. Temperaturen er et større problem, 3-7 grader er veldig lite. Skal visstnok kunne herde ned til fem pluss, men jeg har ikke prøvd i så lav temperatur selv. Jeg kan tenke meg at utflytningen kan bli litt så som så, og i verste fall vil den ikke herde...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det er bare og male i vei. Sett malingen i ett varmt rom på forhånd. Det du skal male må være tørt og ikke fuktig. Skal du male to strøk med topcoat må du rubbe ned imellom strøkene for feste. Bland passe store doser som du klarer og male ut før gellingen starter, så blir det nok berre lekkert. :sailing:

Link to post
Share on other sites

Har du tilgang til stikkontakt ved båten? Sett en veltesikker varmevifte i motorrommet så får du det garantert varmt nok til å lakke. Jeg gjorde det på vinteren mens det var 2+ ute. Inni motorrommet var det skjortetemperatur. Men du trenger bare 8-10 grader. Man må jo benytte vinteren, for alt kan ikke gjøres i løpet av en hektisk vårsesong.

Redigert av trikkern (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...