Jump to content

TV med innebygget dekoder. og kort fra kanal digital(kabel tv)


Sjøga

Recommended Posts

Har hørt det virker å putte inn kort fra kanal digital(kabeltv) rett i tv å få inn alle kanaler.

og att bildekvaliteten blir like bra som med hd dekoder.

er det noen som har prøvd dette. tenker da på stor hjemme tv. fordelen er jo å slippe dekoder.

vet jeg eventuelt mister opptaksmulighgetene.

mener det ikke er alle tv som støtter dette.

eller er det bare noen kortmoduler som virker.

noen som har erfaring med det

Link to post
Share on other sites

er det noen som har prøvd dette. tenker da på stor hjemme tv. fordelen er jo å slippe dekoder.

 

Du vil nok aldrig greie deg uten en dekoder, bortsett fra med analog kabel TV. (Med da er det kabel TV selskapet som har dekoderen).

Selv i gamle dager da det bare var analog TV hadde man behov for en dekoder (PAL demodulator) men siden denne fantes i alle TV apparater så tenkte men ikke så mye på det.

 

Kriterier:

 

Tv må ha DVB-C tuner

Du må ha conax cam modul

For HD visning må TV støtte MPEG4 standarden

 

Har du dette så er det tut og kjør

 

Lurer på om du blander sammen begrep her.

 

For betal TV er det viktig at du har et CA (cam modul) system som støttes av din betal TV opperatør.

Conax leverer moduler til opperatører i hele verden og det er ikke sikkert alle disse støttes av din betal TV opperatør.

Redigert av Lett match (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du vil nok aldrig greie deg uten en dekoder, bortsett fra med analog kabel TV. (Med da er det kabel TV selskapet som har dekoderen).

Selv i gamle dager da det bare var analog TV hadde man behov for en dekoder (PAL demodulator) men siden denne fantes i alle TV apparater så tenkte men ikke så mye på det.

 

 

 

Lurer på om du blander sammen begrep her.

 

For betal TV er det viktig at du har et CA (cam modul) system som støttes av din betal TV opperatør.

Conax leverer moduler til opperatører i hele verden og det er ikke sikkert alle disse støttes av din betal TV opperatør.

 

Conax cam som selges her i Norge virker med Canal Digital, en annen ting er at du trenger ikke kjøpe den godkjente til blodpris(hvis du allerede har programkort).

Jeg har denne:http://www.dustinhome.no/pd_5010141108.aspx, fungerer som en drøm

Link to post
Share on other sites

dette er tv hjemme.

jeg har ett kort som allerede står i dekoderen men for å slippe å bruke den til tv i stua må det være greit å kunne putte dette kortet rett i tv. som jeg tenkte henge på veggen.

er ikke noe begestret for alle disse boksene til allt av ting. slipper da også å kjøpe en dekoder til.

men må cam og kort passe overens med nr????

Link to post
Share on other sites

Hei !

 

Serienr på cam blir parret opp mot kortnr ,og da spørs det om det vil virke etter hvert.

Da må man ha tilgang på kabeltv der båten er. kommer TV med innebygd parabol neste år, så forløpig er det vel bare Rikstv som er aktuell i båt

 

Dette er ikke sant, jeg har en Sony TV med dette oppsettet hjemme. CD aner ikke serienummeret på min CAM! Kortet mitt har forresten også vært på reise rundt om kring... (les hytta med parabol).

 

Så alt dette maset om at det ikke fungerer på tvers er sterkt overdrevet. Bare å prøve for å finne ut.

Link to post
Share on other sites

bør vel gå for 42"

 

Kommer ann på hvor langt unna du sitter tv`n. Jeg har 42 nå og den var passe i en leilighet jeg bodde i tidligere. Nå som jeg har hus og stua har blitt større så blir tv`n noe liten.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

De har ikke pairing av kort og dekoder på kabel tv enda med et unntak(så vidt jeg vet) hvis du kjøper den godkjente Conax CA modulen så krever de at du må ha nytt kort, det skal da bli låst til CA modulen. Hvis du bruker den Dilog modulen jeg linket til tidligere så er ikke dette noe problem.

 

Kjøp deg et TV med kabel tuner, Dilog CA modul og putt det gamle programkortet ditt i CA modulen and you are ready to go.

 

Dette vet jeg av egen erfaring, fungerer som bare det, HD kanaler og.

Link to post
Share on other sites

Er de noe canal digital og andre er flinke til så er det og "skremme" oss til og kjøpe et kort til huset,hytta,bobilen,båten etc.. flå oss for penger.. funker med et kort ikke noe problem.. på jobben har vi canal digital med meget begrenset abonnment. i helgene vi jobber så tar vi med oss kortet hjemmenfra.. funker som bare det.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...