Jump to content

Billigst ekkolodd med kartplotter?


Glenners

Recommended Posts

Er på jakt etter et ekkolodd som skal rekke over 250meter , og vil ha kartplotter intrigert eller seperat.

 

hva er det billigste man får tak i ?

 

tips til gode brukte kan også komme til nytte.

 

har sett litt runt uten å bli klok , kommer disse ikke med kart.? ka koster et kart?

15-16 fot båt av nyere alder kjøpes.

Link to post
Share on other sites

Er på jakt etter et ekkolodd som skal rekke over 250meter , og vil ha kartplotter intrigert eller seperat.

 

De fleste ekkolodd kan vise bunn på 250 meter. Spørsmålet mitt er om du vil vite mer enn at det er 250 meter dypt. Sagt på en annen måte- hvilke krav om informasjon ønsker du deg fra 250 meters dyp?

Link to post
Share on other sites

Kjøp en Lowrance HDS med en Airmar P66 svinger.

 

HDS oppnår på grunn av et mer avansert utgangssignal og kompleks signalbehandling i mottageren mye større følsomhet enn andre lodd med tilsvarende svinger.

 

Plotteren på HDS er også svært bra. Finnes i 4 størrelser med skjermer fra 5" til 10,4".

 

Jeg har både HDS-5 og Furuno FCV-620, dette er regnet som de beste fritidsloddene på markedet. Skal ikke komme med noe generellt utsagn om hviklket av disse som er best, da de begge har sine styrker. Men skal jeg velge et lodd for å fiske på 250m med en relativt rimelig svinger (standard Airmar 600W 50/200kHz) blir det HDS.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...