Jump to content

Popnagler lekker, doghouse Marex 32 Friendship


klugg

Recommended Posts

Nå er ikkje eg kjent med dette båtmerke, er de en gammel eller ny båt?? tenkte på fabrikasjonfeil eg, er jo feil å bruke popnagler på sånne plasser når de er utsatt for lekasje!!

Ville gått over til skruer eller Mutternagler. med sikaflex mellom :wink:

O Erland

med båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

Friendship kom vel på slutten av søttitallet, denne er fra 87. Tror vel Marex da som nå gikk for å vite hva de dreiv med. Men jeg ser jo at denne løsningen ikke holder tett, men det er vel kanskje tidens tann... Frem med drill, sika og skruer. :) Tror ikke jeg tar jobben å gjøre dette fra begge sider, med muttere og greier.

 

Hva mener SvartRøyk med "tette nagler"? Man må vel uansett inn med fleksibel pakning for at det skal hoolde tett over tid?

Link to post
Share on other sites

Frem med drill, sika og skruer. :) Tror ikke jeg tar jobben å gjøre dette fra begge sider, med muttere og greier.

Hva mener SvartRøyk med "tette nagler"? Man må vel uansett inn med fleksibel pakning for at det skal hoolde tett over tid?

 

Mutternagler er nesten de samme som popnagler bare at du popper inn en "mutter" og skrur i ytterdelen som låser :wink: kan vel nesten kalle disse tette nagler :wink:

O Erland

med båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

Mutternagler er nesten de samme som popnagler bare at du popper inn en "mutter" og skrur i ytterdelen som låser :wink: kan vel nesten kalle disse tette nagler :wink:

 

Kjært barn - mange navn. Popmutter/mutternagler fungerer fint men trenger litt mothold i hullkanten, bør få tak i en med krave og da blir det en glippe på ca 1mm.

 

Du får popnagler som er tette i enden selv om stiften er trukket ut. Ganske vanlig i grunn.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...