Jump to content

Brann i marina igjen! Ved Asker denne gangen.


Ulv I

Recommended Posts

Lurer på hva som kan ha forårsaket dette. Kjørte forbi den på lørdag og tenkte at det snart ville være på tide å pakke den inn for vinteren. Så kjørte jeg forbi den på søndagen igjen. Det var et trist syn.

Link to post
Share on other sites

En annen mulighet er selvantennelse av nødbluss/raketter da det har skjedd før.

Håper da det hører til sjeldenhetene


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Brannen startet jo åpenbart i den midterste båten, så politiet gjør vel sine undersøkelser og avhør. Uff trist for de berørte parter dette.. får liksom aldrig det samme igjen. :nonod:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Jeg har absolutt ingen tro på at det fantes noe pyroteknisk utstyr ombord i den lille båten hvor det ser ut til at brannen har startet.Det er jo bare en liten passbåt, uten motor eller noe som helst. Blir overrasket hvis brannen har startet i denne og det viser seg at den ikke er påsatt.

Link to post
Share on other sites

Ikke hørt om de før. Kan du henvise på noen sak? Vis de er riktig kaster jeg alt mitt fyrverkeri på land med en gang og tar de aldrig om bord igjen!

 

The source of the fire was one of the hand held reds, there was no other equipment in the flare bucket and no sign of entry. The police were not called as it was clearly not a case of arson.....

All the flares on board at the time were "in date" with expiry date 12/2001. They were stored in the bucket, as recommended by RYA, checked by myself on a regular basis. We have found one other recent case of a spontaneous flare explosion described on the web. It is a rare event but I have noticed that carriers have recently revised their views about transporting flares. link her for interresserte

Link to post
Share on other sites

The source of the fire was one of the hand held reds, there was no other equipment in the flare bucket and no sign of entry. The police were not called as it was clearly not a case of arson.....

All the flares on board at the time were "in date" with expiry date 12/2001. They were stored in the bucket, as recommended by RYA, checked by myself on a regular basis. We have found one other recent case of a spontaneous flare explosion described on the web. It is a rare event but I have noticed that carriers have recently revised their views about transporting flares. link her for interresserte

 

Tror jeg hadde turt å vedde ganske mye på at det ikke er pyroteknisk utstyr som har forårsaket dennne brannen. Det er da virkelig ingen som oppbevarer slikt i en så liten båt (eller er det det), og i hvertfall ikke i en båt som ikke engang har motor ombord.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...