Ulv I Startet 15.November.2009 Del på Facebook Startet 15.November.2009 Uff, trist syn. http://www.dagbladet.no/2009/11/15/nyheter...tbrann/9050279/ Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post Share on other sites More sharing options...
EIRINA Svart 15.November.2009 Del på Facebook Svart 15.November.2009 Dette er bare trist den sunseekeren er vel på over 50 fot de andre på fra 28 til 40 pluss at det lå båter på nedsiden også http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article272262.ece Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VO`n Svart 15.November.2009 Del på Facebook Svart 15.November.2009 Godt det "bare" var 3 båter, i opplag enkelte steder står de tett i tett.... ille for de som blir berørt... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hansi Svart 15.November.2009 Del på Facebook Svart 15.November.2009 Trist syn ja. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lbjordal Svart 15.November.2009 Del på Facebook Svart 15.November.2009 Ser det blir nemt stråleskader på en av norges "råeste" seilbåter. Hvilke båt er dette? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Junke Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Seilbåten er Camilla http://www.seilmagasinet.no/id/34046 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nordan family 27 Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Lurer på hva som kan ha forårsaket dette. Kjørte forbi den på lørdag og tenkte at det snart ville være på tide å pakke den inn for vinteren. Så kjørte jeg forbi den på søndagen igjen. Det var et trist syn. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Charente Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Huff og huff Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
arkmarin Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Det er større risiko for brann om en er tilkoplet 220V, enn om man ikke er det. Har en brutt forbindelsen til batteriene, så har man fjernet de største kildene for at brann kan oppstå. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Ingen av båtene var etter sigende tilkoblet strøm og politiet jobber nå etter hypotesen at det kan ha vært påsatt! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
atletico1 Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 En annen mulighet er selvantennelse av nødbluss/raketter da det har skjedd før. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jens_P Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Annen mulighet for selvantennelse er "igjenglemte" filler gjennomtrukket av treolje. ref artikkel hos Sintef. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 En annen mulighet er selvantennelse av nødbluss/raketter da det har skjedd før. Håper da det hører til sjeldenhetene Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 En annen mulighet er selvantennelse av nødbluss/raketter da det har skjedd før. Ikke hørt om de før. Kan du henvise på noen sak? Vis de er riktig kaster jeg alt mitt fyrverkeri på land med en gang og tar de aldrig om bord igjen! Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
Thorlyn Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Brannen startet jo åpenbart i den midterste båten, så politiet gjør vel sine undersøkelser og avhør. Uff trist for de berørte parter dette.. får liksom aldrig det samme igjen. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Den båten har vært uten motor hele sesongen og har hatt preg av lavt budsjett. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 (redigert) Ikke hørt om de før. Kan du henvise på noen sak? Vis de er riktig kaster jeg alt mitt fyrverkeri på land med en gang og tar de aldrig om bord igjen! se f.eks her Redigert 16.November.2009 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Man bør vurdere hvort de er vært risikoen å ta med seg raketter på tur Hvertfall på vintertid skal jeg ikke ha dem om bord der turene er kun i innre Oslofjorden i den perioden. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
ÅtteGlass Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 se f.eks her Leste du hele tråden? Også innlegg #80? Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Nei, den hadde jeg ikke lest. Nå kan jeg sove rolig mens jeg oppevarer rakettene mine i kuldegradene i kokpit... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaftein ØL Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Jeg har absolutt ingen tro på at det fantes noe pyroteknisk utstyr ombord i den lille båten hvor det ser ut til at brannen har startet.Det er jo bare en liten passbåt, uten motor eller noe som helst. Blir overrasket hvis brannen har startet i denne og det viser seg at den ikke er påsatt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 Her er en reportasje fra TVBudstikka med litt nærbilder samt intervju med politiet om saken. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Hansi Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 (redigert) Årsaksforhold kommer vel frem etter hvert når saken er ferdig undersøkt og etterforsket. Redigert 17.November.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
atletico1 Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 Ikke hørt om de før. Kan du henvise på noen sak? Vis de er riktig kaster jeg alt mitt fyrverkeri på land med en gang og tar de aldrig om bord igjen! The source of the fire was one of the hand held reds, there was no other equipment in the flare bucket and no sign of entry. The police were not called as it was clearly not a case of arson..... All the flares on board at the time were "in date" with expiry date 12/2001. They were stored in the bucket, as recommended by RYA, checked by myself on a regular basis. We have found one other recent case of a spontaneous flare explosion described on the web. It is a rare event but I have noticed that carriers have recently revised their views about transporting flares. link her for interresserte Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaftein ØL Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 The source of the fire was one of the hand held reds, there was no other equipment in the flare bucket and no sign of entry. The police were not called as it was clearly not a case of arson.....All the flares on board at the time were "in date" with expiry date 12/2001. They were stored in the bucket, as recommended by RYA, checked by myself on a regular basis. We have found one other recent case of a spontaneous flare explosion described on the web. It is a rare event but I have noticed that carriers have recently revised their views about transporting flares. link her for interresserte Tror jeg hadde turt å vedde ganske mye på at det ikke er pyroteknisk utstyr som har forårsaket dennne brannen. Det er da virkelig ingen som oppbevarer slikt i en så liten båt (eller er det det), og i hvertfall ikke i en båt som ikke engang har motor ombord. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.