cleopat Startet 15.November.2009 Del på Facebook Startet 15.November.2009 (redigert) Hvordan ferskvannkjøre og vinterklargjøre en OMC V 1987 modell. Hvor er det enklest å koble ferskvann Redigert 15.November.2009 av cleopat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wrooar Svart 15.November.2009 Del på Facebook Svart 15.November.2009 Hadde tidligere en OMC V6 i en Skibsplast. Klarte å ødelegge et par impellere før jeg fant ut at man må ha de øverste vannintakene på drevet under vann. Skaff den en kjempebøtte og fyll opp med vann. Sitér dette innlegget Båt til salgs: Nimbus 800 til salgs Link to post
cleopat Svart 15.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2009 Hvordan fylle på frostvæske da. Sitér dette innlegget Link to post
Wrooar Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Tja - jeg fant ingen løsning på dette jeg heller - så det året brukte jeg ufattelig mye frostvæske..... Hadde forøvrig båten kun en sesong. Sitér dette innlegget Båt til salgs: Nimbus 800 til salgs Link to post
68 GT Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Du kan jo bare fylle kjempe bøtta (avskåret olje fat) med frostv og vann,du kan jo bare pumpe tom bøtta etterpå å gjemme "vannet" til neste høst,eller gi den bort til noen med folkevogn eller audi,dem må jo etter fylle kjøleveske hele tiden...... Jeg drenerte ut vannet (ferskvannskjørt),skrudde av slanger på termostat huset en gang(omc cobra 4.3),fyllte disse m konsentrert frostv,startet noen sekunder og fyllte opp på nytt,helt til frostv kom ut i eksos. En annen metode er å ta ut impeller,skru løs inntaks slangen for siden å føre frostv inn i inntaks slangen via ei lensepumpe som er i kjempe bøtta. Kun fantasien setter grenser........ Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
cleopat Svart 16.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2009 Jeg satt på propper på drevet og kjørte ferskvann med hageslange, Det gikk fint, så koblet jeg til en slange som jeg hadde opp i en bøtte på badeplattform med frostvæske, brukte hevert frostvæska forsvant fra bøtta men jeg synes maskinen ble varmere da så jeg vet ikke om det kom inn i motor så jeg tappet av maskin og åpnet frostplugger for sikkkerhets skyld Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.