filipkwt Startet 16.November.2009 Del på Facebook Startet 16.November.2009 Hei Jeg er interessert i å kjøpe en seilbåt i størrelsen 20-26 fot, for evt å gå videre til større båt senere. Er nybegynnerseiler bortsett fra noe seiling med optimist i barndommen. Tenkte meg i prisklassen 20 000 - 40 000. Er på utkikk etter en båt som kan brukes til turer på rundt 7 dager, sjødyktighet er viktigere enn fart, (med soveplass for 2 - 3,) og som kan seiles av 1 person. Har noen noe forslag til båter jeg burde ta en titt på? På forhånd takk :) Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Sier bare: http://finn.no - i løpet av 20 sekunder fant jeg 32 båter som passet dine rammer. Legger til: dette med 7-dages-turer, single-handet seiling oppfyller vel alle båtene i denne prisklassen - og hvis ikke ser du de med en gang Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Hei og velkommen til BP Her har du et brukbart utgangspunkt http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=19730243 Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 Hei! Ville lagt på litt penger og heller kjøpt en Albin Vega, mye for 60 000,- Det som er viktig ved kjøp er at objektet er lett å selge igjen når du skal bytte deg "oppover". Se om du finner en med diesel og rulleforseil. Andre gode alternativ er Columbi 66 og Maxi 68 og 77. MVH Rolf-Eigil Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 18.November.2009 Del på Facebook Svart 18.November.2009 Glemte å nevne, ta kontakt med nærmeste seilforening og hør på gode råd der Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 18.November.2009 Del på Facebook Svart 18.November.2009 Tidligere tråd Sitér dette innlegget Link to post
Hamish Svart 18.November.2009 Del på Facebook Svart 18.November.2009 Hva med denne? RJ 85 Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 18.November.2009 Del på Facebook Svart 18.November.2009 Samme type som min, men 15.000 dyrere! Flott og trygg båt. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 18.November.2009 Del på Facebook Svart 18.November.2009 En annen båt som jeg har skrevet sidevis om her på forumet er Junker 22. Ikke den største 22 foteren, men helt sikkert den vakreste. Pene klassiske linjer som er veldig tiltrekkende i forhold til andre små seilbåter som et bygget som conteinere for å få mest mulig plass innvendig.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
TellusTellus Svart 18.November.2009 Del på Facebook Svart 18.November.2009 Ikke glem viggen eller som tidligere nevnt her inne, vega. Dette er gamle båter, men de er solide og mange har erfaringer med disse båtene. Jeg ville uansett funnet en båt som det finnes flere av i Norge. Da er det lett å få gode tips og hjelp hvis du lurer på noe. www.viggenklubben.com har info som er grei å lese seg opp på skulle du lure på noe om denne båten. Jeg var i samme situasjonen som deg som ville ha en billig og god båt. Og har ikke hatt noen problemer med min etter den ble sjøsatt. Dro rett på 14 dagers tur og hadde en meget fin ferie. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...4_284554245.jpg Dette er et eksempel på en fin Viggen som kunne være noe å ha. Bare husk at alt som evt. mangler koster mye penger. Så finn en båt som har seil og alt i orden! Lykke til! Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
sodne Svart 19.November.2009 Del på Facebook Svart 19.November.2009 Eg e veldig fornøyd med min, med akterlugar og eget toalett. pluss at den seiler ganske godt og du får god respons på trim og manøvrering.first 24 Litt dyrere enn din pris, men du får dem billigere enn denne. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
TellusTellus Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 Fant frem en link til praktisk båtägande som hadde en test på Albin og Karlskrona Viggen. Kanskje greit å lese hvis du fortsatt leter etter båt. Både gode sider og dårlige sider. http://www.praktisktbatagande.se/incoming/article481289.ece Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
Godthaab Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 (redigert) Skumleste bare gjennom, så beklager hvis det allerede er nevnt, men hva med en alo mikkel 26? Det hadde vært mitt førstevalg. :) edit, ser du har litt for lavt priskriterie, men av og til går de ganske rimelig! Redigert 24.November.2009 av Godthaab (see edit history) Sitér dette innlegget “The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.” Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.