Jump to content

Seilbåt nybegynner 20-26 fot

filipkwt

Recommended Posts

Hei

Jeg er interessert i å kjøpe en seilbåt i størrelsen 20-26 fot, for evt å gå videre til større båt senere. Er nybegynnerseiler bortsett fra noe seiling med optimist i barndommen. Tenkte meg i prisklassen 20 000 - 40 000. Er på utkikk etter en båt som kan brukes til turer på rundt 7 dager, sjødyktighet er viktigere enn fart, (med soveplass for 2 - 3,) og som kan seiles av 1 person.

Har noen noe forslag til båter jeg burde ta en titt på?

På forhånd takk :)

En annen båt som jeg har skrevet sidevis om her på forumet er Junker 22.

Ikke den største 22 foteren, men helt sikkert den vakreste. Pene klassiske linjer som er veldig tiltrekkende i forhold til andre små seilbåter som et bygget som conteinere for å få mest mulig plass innvendig.. :wink:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Ikke glem viggen eller som tidligere nevnt her inne, vega.

Dette er gamle båter, men de er solide og mange har erfaringer med disse båtene.

Jeg ville uansett funnet en båt som det finnes flere av i Norge. Da er det lett å få gode tips og hjelp hvis du lurer på noe. www.viggenklubben.com har info som er grei å lese seg opp på skulle du lure på noe om denne båten.

Jeg var i samme situasjonen som deg som ville ha en billig og god båt.

Og har ikke hatt noen problemer med min etter den ble sjøsatt. Dro rett på 14 dagers tur og hadde en meget fin ferie.

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...4_284554245.jpg

Dette er et eksempel på en fin Viggen som kunne være noe å ha.

Bare husk at alt som evt. mangler koster mye penger. Så finn en båt som har seil og alt i orden!

Lykke til!

De syv P'er:

PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance

Nå med båtførerbevis

Skumleste bare gjennom, så beklager hvis det allerede er nevnt, men hva med en alo mikkel 26? Det hadde vært mitt førstevalg. :)

edit, ser du har litt for lavt priskriterie, men av og til går de ganske rimelig!

Redigert av Godthaab (see edit history)

“The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.”

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...