Jump to content

Pusser opp en With 17 ft mahogny


fineng

Recommended Posts

Hei,

Jeg er den heldige eier av en With 17 fot mahogny båt. Den har utenbords motor og er pusset opp. I 2006 fjernet jeg all lakk utvendig og impregnerte med rå ilnolje blandet med terpentin til den ikke ville trekke mer.

etter det la jeg på to strøk med International mahogny beis. :sailing::blush:

Deretter la jeg så på 10 strøk med lakk (Epifanes)

Den gamle bunnen i mahogny er byttet med ny i furu i 2005.

Har frem til nå i høst fjernet all lakk og maling innvendig i båten og har begynt å behandle den med linolje blandet med terpentin. etter tre strøk på mahognyen var den mettet, men i bunnen som er av furu har jeg tatt 5 strøk foreløpig, ett strøk hver dag og det er helt tørket inn. Har klart å trekke inn ca 4 liter frem til nå.

Dine bilder: [Vis alfabetisk]

https://baatplassen.no/bildearkiv/30/30050/dsc00041.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/30/30050/dsc00042.jpg

Link to post
Share on other sites

Hei og velkommen til forumet.

Flott at noen tar vare på de gamle With båtene. Ser du holder til i Søgne, da er du jo ikke langt unna de gamle produksjonslokalene der det ble bygget glassfiber With i mange år.

Hadde selv en 528S, 17 fots skjærgårdsjeep i noen år, grei båt det og.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...