Figaro Startet 17.November.2009 Del på Facebook Startet 17.November.2009 For de av oss som buker båten hele året, kunne det være fordel om man vinterstid kunne montere doble vinduer av et eller annet materiale, (plast, plexi e.l.) for å unngå dugg, og for å holde på varmen. Det er ikke alltid at Webastoen, Ebern eller defroster holder alle vinduer helt duggfrie. Jeg har forsøkt å få tak i litt tykk, helt klar plast, men ikke lykkes. Det kunne f.eks. festes med dobbelsidig tape. Andre forslag? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Careka Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 (redigert) Prøv i en kontor-rekvistita butikk, og finn stiv gjennomsiktig plast, av passende tykkelse. klipp de til størrelsen på ruta, bruk så "Lærer-tyggis"(Tack It ) som vi kaller det, ungene bruker det til og henge opp bilder med, kan lett fjernes. sett plasten med 1-2 mm klaring, da vil varmluften strømme forbi og holde alt dugfritt. har vært brukt på hellikopterne som frakter oss i nordsjøen i mange år. Funker fint. kan muligens også bruke borrelås type, med lim på begge sider, ene limes til ventil-lukeglass, og den andre til plasten. lykke til. Redigert 17.November.2009 av NOR_Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Haba Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 Har selv brukt klar bygg-plast og festet med dobbelsidig tape. Funker bra. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 17.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2009 Takk for tipset, har vært hos Binders, men der hadde de ikke det jeg skulle bruke. Har du forslag til en annen kontorrekvisitabutikk? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Figaro Svart 17.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2009 Har selv brukt klar bygg-plast og festet med dobbelsidig tape. Funker bra. Men er byggplasten helt klar? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Careka Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 Takk for tipset, har vært hos Binders, men der hadde de ikke det jeg skulle bruke. Har du forslag til en annen kontorrekvisitabutikk? prøv byggbutikkene, spør hvor de tror det kan skaffes. radio tv butikker, ? merkelig når man vil ha noe så finner man det ikke. reklame-Skilt butikker, ? sånne som lager slikt. de må ha noe som kan brukes. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Lazyjack Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 Det beste må jo være samme type plast som benyttes i kalesjevinduer. Det koster jo mer enn byggplast men holder i mange år. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 Byggplasten er klar den, i allefall den jeg brukte og kjøpte på en byggshop, "Monter" tror jeg. Tror også det finnes flere tykkelser. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 Eller tynt plexiglass for permanent montering? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 Her vises hvordan jeg har løst dette med dobelvinduet i seilbåten. Jeg har skjert ut innerglas av 4mm plexiglass satt på 3m vindusåakning og festet glassene med lit store karoseriskruer med panhode. Om sommeren fjerner jeg disse innerrutene og det tar kunn et minut og montere/demontere disse. Ale dugproblemer ble borte med denne løsningen og det ble varmere i båten. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 Disse butikkene som selger slike reklamebukker som står gatelangs, de har en fin tynn plexsiglass type som er lette og tilpasse. Du får kjøpt de "glassene"løse i de butikkene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.