Jump to content

Dobbeltvinduer i båt

Figaro

Recommended Posts

For de av oss som buker båten hele året, kunne det være fordel om man vinterstid kunne montere doble vinduer av et eller annet materiale, (plast, plexi e.l.) for å unngå dugg, og for å holde på varmen. Det er ikke alltid at Webastoen, Ebern eller defroster holder alle vinduer helt duggfrie. Jeg har forsøkt å få tak i litt tykk, helt klar plast, men ikke lykkes. Det kunne f.eks. festes med dobbelsidig tape.

Andre forslag? :confused:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Prøv i en kontor-rekvistita butikk, og finn stiv gjennomsiktig plast, av passende tykkelse.

klipp de til størrelsen på ruta, bruk så "Lærer-tyggis"(Tack It ) som vi kaller det, ungene bruker det til og henge opp bilder med, kan lett fjernes.

sett plasten med 1-2 mm klaring, da vil varmluften strømme forbi og holde alt dugfritt.

har vært brukt på hellikopterne som frakter oss i nordsjøen i mange år. Funker fint.

kan muligens også bruke borrelås type, med lim på begge sider, ene limes til ventil-lukeglass, og den andre til plasten.

lykke til.

Redigert av NOR_Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Takk for tipset, har vært hos Binders, men der hadde de ikke det jeg skulle bruke. Har du forslag til en annen kontorrekvisitabutikk?

prøv byggbutikkene, spør hvor de tror det kan skaffes. radio tv butikker, ?

merkelig når man vil ha noe så finner man det ikke.

reklame-Skilt butikker, ? sånne som lager slikt. de må ha noe som kan brukes.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

05112008089.jpg

05112008088.jpg

Her vises hvordan jeg har løst dette med dobelvinduet i seilbåten. Jeg har skjert ut innerglas av 4mm plexiglass satt på 3m vindusåakning og festet glassene med lit store karoseriskruer med panhode. Om sommeren fjerner jeg disse innerrutene og det tar kunn et minut og montere/demontere disse. Ale dugproblemer ble borte med denne løsningen og det ble varmere i båten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...