Jump to content

Hvor er M/S eller M/K Skillefjord?

Dalton

Recommended Posts

Er det noen som kjenner til 'Skillefjord'? Hun er ei skøyte på 45-50 fot, som ble konvertert til fritidsfartøy for noen år siden. Ei jente jeg er onkel til var med på denne prosessen, og hun lurer på hvor denne båten er nå? Hun var i Østfold-traktene, men nåværende hjemmehavn og eier er ukjent.

Reg. nr. er muligens B-42467, og ligger nest ytterst i bildet.

09.08.fartoyflorvag021.jpg

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

MF Skillefjord ble solgt fra eiere i Florvåg og ny har fartøyet på Austrheim i Nordhordaland, . Det er et herlig fartøy, den var gjennom en omfattende rehabletering, skifte av dekk på bakken, nye spant, og deler av huden ble skiftet, ny rekke ble montert, i denne tiden den lå i Florvåg. Kjenner fartøyet meget godt da jeg var med på denne prosessen. Du kan sende IM til Obelix for mere detaljer rundt ny eier.

Redigert av Ubåtfender (see edit history)

hey, der er jo gamlebåten min jo - dvs eide den sammen med Hjeltefjord.

Vi hadde både inderste båten (Vestbas) og Skillefjord.

Denne båten hadde vi i flere år, før familiene krevde så mye tid, at vi måtte konventere til plastbåter. Solgte til høyeste bud på Finn.no, og jammen var det ikke naboen som kjøpte den!

Så nå ligger den på Øksnes på Austrheim!

imag0193.jpg

Dette bildet tok jeg i august der den ligger nå. Ser at nye eier ikke har gjort noe som helst med skuta de årene han har hatt den. (vi gjorde en god del utskiftinger)

Vi hentet ganske riktig båten i Østfold, en "dramatisk" tur og hadde den i mange år

• 2 år senere...
  • 1 år senere...

MK Skillefjord ligger nå fortøyd på vestsiden av Storholmen utenfor Florvåg på Askøy. Den befinner seg nå i en hjerteskjærende begredelig tilstand, og jeg er nok redd for at forfallet nå er kommet så langt at den ikke står til å redde. Det er trist å se denne en gang så vakre båten i den tilstand den nå befinner seg i. Jeg var eier av båten sammen med Obelix her på forumet da bildet som er her i tråden ble tatt, Vi kjøpte båten i sin tid av Østfold fylkeskommunale grunnskole. Da lå den fortøyd oppe i Glomma i Fredrikstad. Vi seilte så båten derifra og hjem til Bergen. Vi hadde mange fine år og turer med denne båten. Mye restaurering ble gjort i vårt eie, deriblant ble alle spanter og rekkestøtter i forskipet skiftet, nytt dekk ble lagt, ny kappe ble laget, og ny mast ble satt på i oregon pine. Mye hud ble ogås skiftet. Båten eies i dag av en kar ved navn Alex som har tilknytning til Sandviken kystlag. Sist jeg pratet med ham vurderte han å hugge båten.Maskinelt og teknisk er den visst i bra stand, men der er mye råte nå.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...