Superkul Startet 18.November.2009 Link til dette innlegget Startet 18.November.2009 vurderer og bygge nytt gulv i dracoen og lurte på hva jeg kan bruke som underlag hvis jeg skal legge ordentlig teakstaver det ligger et sånn jukseteakgulv der fra før men å lime staver på det blir fryktelig tungt + gulvet spriker litt rundt luka - virker som litt høydeforskjell på underlaget. må nok rive alt og ta det fra bunnen av - rette opp slik at alt blir helt plant Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 19.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 hmmmm ingen som har forslag????? vannfast finer?? . holder det med limt teak oppå??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Finn Erik Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 (redigert) Ta en titt i tråden min :Ny teakdørk og div. andre prosjekt på en W 8000. Der finner du hele oppskriften. LYKKE TIL Redigert 19.November.2009 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 19.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 den tråden har jeg sitti og sikla og slevja gjennom flere ganger meget imponerende - det var noe lignende jeg tenkte på selv om dracoen er en del mindre men stooooor båt begynner å bli historie og det er faktisk litt deilig å ha en god porsjon mindre båt og stell hehe tenkte det kommer en egen tråd ettervert med prosjekt draco 20 men hvordan gjorde du med lukene ??? la du teaken en cm (ca ca) utafor som da teaken hviler på underlaget??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Finn Erik Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 Nei det er nok x-fineren som hviler på underlaget. Den X-fineren som er brukt er ganske tynn 12mm + 5 mm teak så blir det ikke mer enn 17mm tilsammen. Tror alt dette framgår av tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 19.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 det kommer ikke frem hvordan lukene hviler mot - øøøøøø tror jeg så for meg på dracoen at jeg lager gulvet i en plate - skjærer ut luka - så lager jeg teaken på luka ca en cm større rundt hele så det hviler på plata under skjønte du/dere??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Finn Erik Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Det er ikke noen god løsning det ville ikke gått lange tiden, før teaken som stikker ut og danner fals på lukene dine blir ødelagt. Det er ikke styrke nok i de 5mm teak som ligger som det øverste laget. Lag heller en 5cm brei list av X-fineren som du limer og skrur på undersiden av plata, evt. en aleminium eller syrefast stållist dersom det er liten plass. La den stikke 8 - 10mm ut i lukeåpningen, så vil du oppnå et godt annlegg for lukene. Det finnes også spesiallister i både syrefast og aleminium til dette, men de er laget på en måte som gjør at de synes, danner liksom en innramming på oversiden av lukene. Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 så for meg på dracoen at jeg lager gulvet i en plate - Hva sier dutil å si "Dørk" i stedet for gulv ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Hvorfor ikke lage dørken i flere stykker? Med en plate og en luke må du vel demontere hele innredingen i båten om du skulle trenge å komme til noe annet enn rett rundt luka, og det er jo litt upraktisk.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jorg-1 Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Du kan jo kikke inn på hjemmesiden min da....og se på Draco 2000 dc Kanskje du får noen tips her.....? Har du forresten den med hel og buet frontrute eller har du 84 mod og eldre med delt rute? Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Superkul Svart 20.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 det er 87 med helt vindu - buesofa bak og dbbl skyvedør inn Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 20.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Hvorfor ikke lage dørken i flere stykker? Med en plate og en luke må du vel demontere hele innredingen i båten om du skulle trenge å komme til noe annet enn rett rundt luka, og det er jo litt upraktisk.... ja det er også en måte å få det til på men tenkte det blir vanskligere og få alt i plan (flatt) selv jeg skjønner at båten verken går fortere eller senere i plan uanset dørk Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Jorg-1 Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 det er 87 med helt vindu - buesofa bak og dbbl skyvedør inn Ja da har jeg rettet gulv på en slik og fått det akkurat som jeg vil ha.... ....og siden du har 87 modell....så har jeg ny dekor til deg også......med merkene nederst/bak på skroget også...med tekst "2000 Daycab" og striper. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
ekko Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Hei Jørgen. Har kikket en del på den 20-fotern du "pimpa", hvilken type dørkplater brukte du. Har du ikke laget luke over tankrommet? Ser Maritim har en type plastlaminerte dørkplater som ikke ser så aller værst ut. Usikker på sorte eller lyse nater? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 20.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Ja da har jeg rettet gulv på en slik og fått det akkurat som jeg vil ha........og siden du har 87 modell....så har jeg ny dekor til deg også......med merkene nederst/bak på skroget også...med tekst "2000 Daycab" og striper. han som stompa båten til meg var nok meg i forkjøpet og nye draco decor var montert når jeg overtok Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Jorg-1 Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 (redigert) ekko.... her ble det først lagt kryssfiner i dørken. Husker mulig det var 12 mm? På den igjen ble det limt Maritims dørkplate Bredden på den totale dørk er jo mer enn 122cm så det ligger en skjøt skjult i ei nate under den ene stolsokkelen. Hele dørken ble lakkert med 2 komp Epoxylakk. Luken bak ble laget litt mindre og ligger og hviler på kryssfineren under. Luken må avstives med å lime kryssfiner under dørkplaten også. Luken over tanken ble droppet..... Åpne mannlokket og ta en rens av tank når du først har mulighet. Vi monterte ny tankgiver. Tipper det blir 20 år til du trenger å skru opp dørken for tanksjau.... JarleB.....jeg har de nedre merkene nå.....De har ikke du? Lykke til. Redigert 20.November.2009 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Superkul Svart 20.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 det er ca slik farge jeg skal få sydd opp putene mine i - lurte på om jeg skulle ha et dobbelt sete i stedet for 2 enkle på hver side - også praktisk med tanke på å komme ombord da på den sia det ikke er stol lengre - foruten vektfordelinger er det noen som ser bakdeler med det??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Muhammed Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 det er ca slik farge jeg skal få sydd opp putene mine i - lurte på om jeg skulle ha et dobbelt sete i stedet for 2 enkle på hver side - også praktisk med tanke på å komme ombord da på den sia det ikke er stol lengre - foruten vektfordelinger er det noen som ser bakdeler med det??? Den tanken har jeg også hatt, er et problem at man må gå i buesofaen når man skal ut og inn i båten. Kanskje deter noen som har erfaringer? Jorg-1 synes du har laget et skikkelig tøft dashbord, kan du gi en beskrivelse på det også? Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 For å unngå å tråkke i buesofaen...så legg merke til de trinnene som det er montert stålkoppeholder i. Dette er i heltre mahogny 22mm og solide nok til å trå på for ut og innstigning i båten. Når det gjelder dobbeltsete....neitakk. Tror båten krenger for mye over. Dashbordet....ja...hehe. Det er tatt avstøpning av et dashbord til 99 mod VW Passat...laget en form og støpt selv med coat og polyester. Selve instrumentpanelet er faktisk polyester med innstøpt glassfibermatte med aluplate bak fiberen for å få litt shimmer i overflaten samt avstivning av platen. (Samme prinsipp som med carbon men har altså brukt glassfibermatte istedet.) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Superkul Svart 20.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 her er sete jeg tenkte på ................. Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 20.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 jeg har fått med meg di trinna ja .......... har sånne og når det er vått på brygga og båten - våte bein og skreve over for å håpe på og treffe det - litt mørkt litt sjø - auauau bjellene mine Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.