Jump to content

Noen som har et bra slagord til foreldre som er imot totaktere?

GøyPåHavet

Recommended Posts

Nye to-taktere skal ikke forurense like mye som gamle "oljebrennere". Men en fordel er jo at du slipper oljeskift hver høst, med påfølgende tur til miljøstasjonen med den gamle olja :wink: . Os så er som regel to-taktere lettere en firtakteren, greit for "papsen" hvis han skal løfte av og på motor for deg...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Hei GøyPÅHavet!

Jeg eier en slik motor selv, og er veldig fornøyd.

Totakter har mye bedre akselrasjon enn fire-takterne, og de yter i tilegg mer.

Det som også er bra med to-taktere er at de kan trimmes til 15 hk (fra 9.9).

Problemet er at den forurenser mye og støyer mer enn firetakterne!

Men ungdommer liker best to-takterne grunnet trimming og best ytelse! :-)

Gå for to-takter, samma hva faren din sier :wink:

Båten hans forurenser sikkert ikke lite den heller :giggle:

Mvh tilsjos.no

Dette er vel en brukt motor og hvis ikke du kjøper den så vil noen andre kjøpe den.

Det minner meg om et radiointervju jeg hørte mellom Inga Marte Thorkildsen og Petter Stordalen.. Marte forlangte at Stordalen skulle selge den forurensende miljøverstingen av en Mercedes han hadde - Svaret til Stordalen kom kjapt; Vil den forurense mindre da??

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Hvor mye kan en totakter bråke og bruke olje egentlig? Jeg hører strengt talt ingen forskjell på dette, med mindre det er en totakter fra 80-tallet som har en for tung jobb. Samme med bensinforbruket...

I ditt tilfelle som skal ha en moderne totakter er forskjellene marginale.

Miljøet? Veeel, du skal kjøre helt vannvittig mye båt for at dine 10 hk skal sette siste spikeren i kista og verden går under.

Kjøp i vei og kjør i vei.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...