Hidravasen Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Mhemil er det "Båtsystem Baugspyd HP 65" du kjøpte? mvh Hidravasen Sitér dette innlegget Bavaria 30 Sport 08 VP D6 Hjemmehavn " HIDRA" Link to post
mhemil Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Hidravasen, det stemmer at det er fra Båtsystem. Husker ikke helt typebetegnelsen, men tror det er MP, se http://www.batsystem.se/ og klikk på peken -> motorbåt. Muligens MP50 ? (Lunde monterer den største på 37 foteren, men den ble for stor på min båt). Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Et annet spørsmål: Ser at du kaller deg Ex Gradezza 31 og det betyr vel at du har hatt Gradezza 31. Vært interessant å høre hvordan du opplevde denne båten opp mot disse to vi diskuterer her? At jeg gikk fra Bavaria til Grandezza og tilbake til Bavaria sier vel sitt Sjøegenskapene oppleves mye bedre og stikklugaren er mye romsligere. Finishen på båten er vel omtrent den samme som på Bavaria, selv om Grandezza er en dyrere båt i utgangspunktet. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
leopard Svart 23.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 hei er det noen som vet hva det koster å få montert et slikt baugspyd Sitér dette innlegget Link to post
Explorer Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Monterte ett MP50 på forrige båten, betalte ca 3500 for spydet hos sea sea i oslo. Jobben gjorde jeg selv, men hvis det ikke er noen ekstra tilpassninger som må gjøres pga ankerulle som er i veien osv så burde det ikke bli mer enn ett par timer med arbeid. Det er jo faktiskt så enkelt at de fleste burde klare å montere ett slik selv. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 24.November.2009 Link til dette innlegget Svart 24.November.2009 hei er det noen som vet hva det koster å få montert et slikt baugspyd Mener å huske ca. 12000 ferdig montert, inkl. stige og litt justering på ankerrulle. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 2.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 Har du blitt overbevist av Bavaria gjengen for hvilken båt du bør kjøpe? Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Ulv I Svart 2.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 Vedr. sosialt under fart.. Sjekk sittegruppa som er i 290'en: Her kan man sitte 7 stk rundt bordet mens man er i fart om man vil. ute i det fri og nyte sola. Alternativt, så kan jo fruen få sole seg litt og nyte turen. :-) God plass da :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Bitteliten Svart 2.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 familiebilder regner jeg med Sitér dette innlegget Link to post
Hidravasen Svart 2.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 ja er nok kone og datter Sitér dette innlegget Bavaria 30 Sport 08 VP D6 Hjemmehavn " HIDRA" Link to post
Ulv I Svart 2.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 Neida, kona og jeg tar ofte med oss elskerinna på tur, ikke værre enn det. ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
leopard Svart 2.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 ex grandezza :ja bavaria gjengen virker veldig overbevisende høres ut som bra båter har ikke vært så mange innspill på nor star ennå , bavaria ligger nok best an nå ulv 1 : scheafer ser fine ut men er generelt ikke så veldig begeistret for amerikanske båter Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 2.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 "...er generelt ikke så veldig begeistret for amerikanske båter" Helt greit det.. disse båtene er fra Brasil :) hehe.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
leopard Svart 2.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 bomma litt der men de har den amerikanske looken Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 3.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2009 ex grandezza :ja bavaria gjengen virker veldig overbevisende høres ut som bra båter har ikke vært så mange innspill på nor star ennå , bavaria ligger nok best an nå Løp å kjøp, du kan sikkert gjøre et godt kjøp nå Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
båtn2 Svart 3.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2009 Helt greit det.. disse båtene er fra Brasil :) hehe.. Hvordan er det med plass under dekk i Brazze båtene? De virker litt lav i skroget Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Bitteliten Svart 3.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2009 (redigert) Neida, kona og jeg tar ofte med oss elskerinna på tur, ikke værre enn det. ;) Wishfull thinking..... Ulv1 trenger ikke så mye høyde ettersom både kona og elskerinna er med på tur så lenge det er litt takrom over køya... Redigert 3.Desember.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 3.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2009 Rundt selve bordet nede inni kan jeg ikke stå, men sitter helt greit med god klaring. Men når du kommer ned trappa, utenfor doen og dobbeltsenga i køya under fører posisjonen (den som går på tvers), der kan jeg vi stå fint. Høyden har ikke plaget meg noe. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Hidravasen Svart 3.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2009 ULV 1 hva med doen da .kan du stå å pisse?? hidravasen Sitér dette innlegget Bavaria 30 Sport 08 VP D6 Hjemmehavn " HIDRA" Link to post
Ulv I Svart 3.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2009 Nei, med mindre man er kort person. :-) Men det gjør meg i grunn ikke noe, jeg har funnet teknikken som funker.. Doen brukes i grunn sjeldent av oss voksne ombord. kun til nød og barna bruker den. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Hidravasen Svart 3.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2009 ja. I bavarian våres kan jeg stå oppreist (190cm) Sitér dette innlegget Bavaria 30 Sport 08 VP D6 Hjemmehavn " HIDRA" Link to post
Ulv I Svart 3.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2009 Ok, så greit, men jeg er bedre fornøyd med å ha større plass i rommet jeg bruker mest. Eneste er at septik tanken er litt liten, men den skal jeg få satt inn en større en av i vinter. Prosjektet for denne vinteren det. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
olpi Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 (redigert) Bruker denne tråden til et par spørsmål om Bavaria... . Ser det ligger en del til salgs både av 29 Sport og 30 Sport. Har skjønt forskjellene på disse. Hvis man skjeler lit bakover til MB 300 Sport, er det noen spesiell ting med dem som er upraktiske/feil med eller dårlig kvalitet på ... el. ?? Alle kalles 30-foter, men BMB300 er vel en del større båt. Større og større badeplattformer har det vel blitt..? BMB 32 Sport ligner vel litt på BMB 300, men er bredere og litt lenger. Er det f.eks veldig trangt for service in en BMB 300 i forhold til BMB 32? BMB 32 er vel egentlig en båt jeg synes virker grei plass i, både i salong og cockpit. Hva med sjøegenskaper på de forskjellige?? Legger merke til at septiktanker i BMB generelt virker som er snaue i størrelse. Rart at de ikke også har fått laget en norsk pakke mht kokeapparat, istedet for å montere rødsprit/230V kokeapp. Ser noen har fått ettermontert gasskok nede i pentry, men noen har montert gasskok oppe i cockpit. Har kommet i en slags "brainstormin" mht valg av båt nå. Sjekker mange forskjellige og er nå i BMB modus. Går ikke alfabetisk til verks... . Siden jeg er svært skptisk til D-motorer, kanskje bortsett fra de nyere så "snues en del stener". Redigert 30.April.2012 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 Tenkte kikke på en 29 Sport en av dagene som ligger på FINN. Kanskje grei nok størrelse..? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 Jo nyere jo bedre synes jeg. Mye plast i innredningen på de eldre. På enkelte modeller er det også et stort hull i ryggstøtten på sofa i cockpit, stort nok til at en liten u nge kan skli ut. Kad eller d får du vel prøve for å få egen erfaring. Begge er av god kvalitet, men med helt ulik karakteristikk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.