bliss X Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 korrekt Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Passe stort ego og alt for stort flagg til båten er vel det som slår meg når jeg møter dem! Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 (redigert) Splittflagget er lekkert det, spesielt på gamle klassikre. Hadde jeg hatt en gammel klassiker så hadde jeg meldt meg inn i KNS å kjøpt et splttflagg uten å blunke. Tror heller ikke da at jeg hadde blitt mistenkt for å være snobbete, bare entusiast. Men aldri om jeg hadde turt på den båten jeg har nå, hadde sansynligvis da blitt sett på som ei jælv....klyse. Sannsynlig noe anerledes jo nærmere Oslo man kommer......Men her nede....nei.nei.nei. Kansje med enkelte untak i seilforeningen. Har en litt artig opplevelse med splittflagg i hekken. Min fetter bodde noen år i Stocholm ved Drotningholm Han har blandt annet en S&S gammel tomastet seilbåt den bærer KNS splittflagg. Vi var ute å koste oss i sjærgården, skal love at det var mange nyskjerrige øyne og lange blikk, det var ikke få som trodde det var kongelig besøk på Drotningholm. Det norske splittflagget er nok ikke så ofte å se på den svenske østkysten. Redigert 20.November.2009 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TellusTellus Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Har stor respekt for flagget og regler tilknyttet til bruk. Splittflagget synes jeg selv er meget pent, men av snobbefaktorer vil det være ubehagelig å bruke det på en båt som jeg har.. MED MINDRE... Flere av oss kjøper splittflagget for å snobbe ned flagget. Da hadde det vært brukende på mange forskjellige båter. Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 (redigert) Splittflagget er lekkert det, spesielt på gamle klassikre. Enig her. Det gir liksom et sus av svundne tider...må tilstå at jeg har tenkt tanken når det gjelder skøyta. Redigert 20.November.2009 av Skjælø (see edit history) Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
KDB Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Møtte en åpen nyere skjærgårdsjeep på sørlandet i sommer med splittflagg, det ble for dumt!!! Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 (redigert) Nå blei jeg nyskjerrig......er det RS 28 Sandefjod dere eier?( Eller har gleden av å ta vare på en stund ) I så fall få opp spittflagget .....syntes forøvrig at det også ville passe fint på Skjælø Redigert 20.November.2009 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 ...er det RS 28 Sandefjod dere eier?( Eller har gleden av å ta vare på en stund ) Stemmer. Det er Sandefjord som har gjort vestlending av seg Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Finn Erik Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Litt på siden av tråden......men er den bygd i Larvik? Det står vidre at den gikk som redningskøyte på kysten fra Stavern til Haugesund, hvorfor da navnet Sandefjord? Tilbake til tråden : FÅ OPP SPLITTFLAGGET på den båten, det er etter min mening langt fra snobberi, her hører det absolutt hjemme Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 (redigert) Jeg ble litt nyskjerrig. Hva koster det å ha et splittflagg? Hadde vært litt ok med spiltt i hekken. Må vel tenke på det en tid. Eller er det bare fjolleri? Men å ha Astor i KNS er vel noe drøyt? Redigert 20.November.2009 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fru Jacobsen Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Nei Nei Nei - Astor burde hatt splittflagg :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 (redigert) Litt på siden av tråden......men er den bygd i Larvik? Hun er bygget i Risør hos Jens Olsen etter Colin Archers tegninger. Det står vidre at den gikk som redningskøyte på kysten fra Stavern til Haugesund, hvorfor da navnet Sandefjord? Det var fru Thrine Grønn i Sandefjord som gav redningsselskapet midler til å bygge henne. Hun satte navnet "Sandefjord" som betingelse for gaven. (Jeg holder på å skrive inn historien hennes på hjemmesiden. Det tar litt tid, men forhåpentligvis skal jeg få en god sammenheng i dette etterhvert. Akkurat nå prøver jeg å oversette fra tysk boken "Hard Seilas". (...og jeg kan ikke tysk )Det viser seg at den norske utgaven kun inneholder halvparten av den tyske. Forskningsekspedisjonen til Tristan de Cunha der hun var hyrt inn, er med i den tyske utgaven pluss omstendighetene rundt salget av henne i Cape Town. Jeg SKAL få lest den boken på et eller annet vis selv om jeg ikke kan tysk!!!) Tilbake til tråden : FÅ OPP SPLITTFLAGGET på den båten, det er etter min mening langt fra snobberi, her hører det absolutt hjemme Jepp, tilbake til tråden Regner med å få ordnet splittflagget. Jeg synes hun er staselig nok til å bære det med verdighet Redigert 20.November.2009 av Skjælø (see edit history) Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Fanafjord Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 KNS medlemskapet har en kontingent på 900 kr for Oslo området og 750 kr for resten av Norden. (Som Bergenser har jeg litt sans for denne prisdiskrimineringen ) Så kommer selve splittflagget på en ekstra 1000 lapp. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Finn Erik Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Det har vel kansje kommet fram i tidligere innlegg, men det koster vel i underkant av 1000.-kr. i året å være medlem i KNS prisen på flagget er avhengig av størelsen på båten men ca. 1500.- må en vel regne med så altså ca. 2500.- det første året og deretter 1000.- i året om mann skal være lovlydig. Husk også på at flaget ikke er lov å bruke om eieren ikke er om bord. Strengt tatt så må du vel bytte flagg om du tar en tur på byn....... Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 KNS medlemskapet har en kontingent på 900 kr for Oslo området og 750 kr for resten av Norden. Njaaaa... Har man båt innmeldt i båtregisteret (krav for å få føre flagget), så tilkommer det også en årlig båtavgift i tillegg til medlemskontigenten på 300,-. Så kostnaden blir 1.200,- pr. år. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Bernt Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Ja flagg størelsen kommer an på båtstørelsen, men de fleste med splitt blåser i den regelen men bruker regelen om att flaget ikke skal nå i vannet. de fleste flagg jeg har sett av denne typen er alt for store så store at de henger bare en til to cm over vannet når båten ligger stille . noen ganger ser det helt komisk ut men det er en trend blant splitt flagg brukere å ha størst!! Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 (redigert) Er kanskje litt gammeldags, men har faktisk en viss respekt for vårt nasjonalsymbol – flagget. Jeg syntes ikke det er OK å dandere det til av eget forgodtbefinnende med saks, nål og tråd - slik noen foreslår i tråden her (dog med et glimt i øyet). For øvrig tillater jeg meg å stille spørsmålstegn ved at en privat forening skal ha rett til å føre nasjonalsymbolet på en særegen måte. Hva er egentlig bakgrunnen for dette? Redigert 20.November.2009 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 (redigert) Så, hvordan går jeg fram? Med splittflagg, Blazer og hvit lue m/svart skygge bør jeg være i mål rent stilmessig Kjøp saks og klipp ut en da vel ! Geir PS Lat som jeg er leste jeg ikke alle de påfølgende innleggene etter starter.... og oppdaget ikke at DIY forslag var kommet allerede... Det er forøvrig latterlig at "fiffen" må ha ett "adels-flagg" og ikke kan seile under nasjonal flagget vi andre bruker. Redigert 20.November.2009 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
ÅtteGlass Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 "Fiff" kan du værra sjæl....... Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Polarn Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 http://www.nautiskhandel.no/storefront.php?pid=835 Knøttlite Flagg Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
mingebretsen Svart 21.November.2009 Link til dette innlegget Svart 21.November.2009 Jeg har selv tenkt og melde meg inn her for å få et slikt splittflagg. Mye bare siden det ser pent og elegant med splittflagg i hekken, men har også lest det kan være lurt å ha på langtur. Altså, at man med et splittflagg i hekken får mer respekt av myndigheter rundt om i verden, og da får det enklere ved insjekking i mange land. Leste dette i boka "Langtur". Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 21.November.2009 Link til dette innlegget Svart 21.November.2009 Eller: Et norsk flag og en saks Har ikke sansen for vandalisme er Norges flagg, men det er min mening... dog er unntaket om du vil kassere ett flagg, da kan du sprette det opp i sine enkelte farger før det kasseres... men det å klippe i en Norsk flagg, er mangel på respekt for flagget. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Nøtterøy Svart 21.November.2009 Link til dette innlegget Svart 21.November.2009 Hadde vært litt ok med splitt i hekken. Må vel tenke på det en tid. Eller er det bare fjolleri? Er ikke dette noe de flesta av oss har da?? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.November.2009 Link til dette innlegget Svart 21.November.2009 Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Finn Erik Svart 21.November.2009 Link til dette innlegget Svart 21.November.2009 http://www.nautiskhandel.no/storefront.php?pid=835 Knøttlite Flagg Ja det blir nok i minste laget med et splittflagg på 11 x 19 cm setter kansje en spiss på matbordet da..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.