Honduras Startet 20.November.2009 Del på Facebook Startet 20.November.2009 Har (ikke særlig) nøye vudert å anskaffe splittflagg. Min åpne Polar 22 classic med Marna-motor mener jeg absolutt vil ta seg godt ut med splittflagg... håper de har dem i små modeller også... Jeg frekventerer Hankøsundet om sommeren, og tøffer bestandig inn til den vesle Jokerbutikken inne i vika for å fylle mine nødvendige 15 litere med bensin jeg trenger for å være på sjøen en helg. Liker meg i utgangspunktet mye bedre der inne enn på Marina'n. Men jeg tror at med splittflagg vil jeg også ha mot til å breie meg på marina-brygga, og jeg antar at de uten splittflagg lettere vil gi plass hvis jeg opptrer som den "sjøens adelsmann" flagget vitner om.... Så, hvordan går jeg fram? Etter hva jeg har forstått må jeg melde meg inn i KNBF/KMF/KNS eller noe sånt. Men jeg har ikke funnet noen bestillings-skjema for splittflagg noe sted. Så jeg er klar for innspill slik at jeg kan gå sommeren i møte med hevet hode (les:nese) Med splittflagg, Blazer og hvit lue m/svart skygge bør jeg være i mål rent stilmessig Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
rago63 Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Du må ikke glemme "adelsmanns-stokken" med blankpolert kule når du går i land..... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
2nd Trikker'n Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 (redigert) Kan du ikke like godt registrere båten i Nepal? Eller opprette postkontor ombord? Redigert 20.November.2009 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 (redigert) Noen harde fakta om splittflagget finner du i denne tråden. Så det er bare å presse blazer`n. Redigert 20.November.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Bli medlem av KNS her http://kns.no/nor/Om_KNS/Bli_medlem/ og registrer båten din også. Skjemaene står på siden, samt mailadressen du sender disse til. Så er det bare å stikke innom å kjøpe flagget på kontoret. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Hulda Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Over tusen kroner året for å ha splittflagg. Dessuten skal de ha meg til å føre navn på båten. Og ha nummer i seilet. I tillegg så skal de også ha penger for flagget! Tror ikke at jeg noen gang kommer til å ha splittflagg. Snobbeklubb. Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Hva med norsk splittflagg uten "logo" er det regler for dette også? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 20.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2009 Nå har jeg ikke noe seilbåt (enda), så KNS må vel være "feil" forening i så tilfelle. Er det ikke en Konglig motorbåtforening som har samme flaggregler? Når man har kjøpt flagget kan man vel melde seg ut igjen Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Honduras Svart 20.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2009 Snobbeklubb. Just precis... som Boman ville ha sagt... Er derfor det hadde vært ekstra fint på min 40 år gamle snekke Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Ask Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Hadde det ikkje vore for at det er ulovleg å stjela, så ville eg rådd deg til å stjela eit splittflagg. Eit alternativ er kanskje å få sydd eit flagg. Det kan sikkert gjerast rimeleg i austen. Kanskje einkvan her på BP vil ta på seg å organisera ein felles tinging? (Men det er vel kanskje ulovleg dette òg.) Ask Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 (redigert) flagg kødderu ikke med!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vil man ha splittflagg er jo en høvding småpenger i båtsammenheng Redigert 20.November.2009 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Knallfred Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Er det lov og henge en Blazer i masta?? ..Det er vel de nermeste jeg kommer splittflagget Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 20.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2009 (redigert) Enig med JarleB, jeg skal hverken stjæle eller sy opp (pirat)-flagg i østen. EN båtpenge kan jeg fint bruke på dette hvis jeg har lyst nok Redigert 20.November.2009 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
CSL Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Over tusen kroner året for å ha splittflagg. Dessuten skal de ha meg til å føre navn på båten. Og ha nummer i seilet. I tillegg så skal de også ha penger for flagget! Tror ikke at jeg noen gang kommer til å ha splittflagg. Snobbeklubb. Vel, deg om det Enjoy capitalism! Stolt medlem jeg da. Hva med norsk splittflagg uten "logo" er det regler for dette også? Splittflagg uten monogram kan kun benyttes på fartøyer og bygninger i statens tjeneste. Fant dette via google På de offisielle flaggdagene skal det fra statlige bygninger flagges med det offisielle norske flagget; Statsflagget. Statslagget er et flagg med splitt og det blir også kalt splittflagget, og det er dette som egentlig er det offisielle norske flagget. Flagget uten splitt er det som kalles handelsflagget. Fra statlige bygninger skal det altså flagges med splittflagget på offisielle flaggdager, men det er også bare da det kan brukes. Ønsker man å flagge for mer private begivenheter fra offentlige bygninger skal handelsflagget benyttes. Det er også kun stat og kommune som kan bruke splittflagget. KNS har et meget eksklusivt flagg Postvesenet og tollvesenet har egne splittflagg med en hvit firkant med emblemer på i midten. I tillegg er det en eneste forening som har lov til å bruke splittflagget og da med det norske kongehusets emblem i en hvit firkant på midten. Det er KNS, Kongelig Norsk Seilforening, som fikk retten til dette i 1906. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Honduras Svart 20.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2009 De godkjenner nok ikke min gamle snekke Da blir det fram med balkongflagget og saksa, samt sy på ett BP-emblem i midten Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
CSL Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 De kommer ikke ut og kontrollerer båten din da. Hvorfor i all verden skulle du ikke få kjøpe flagg? Så lenge du er medlem og har registrert båten så får du kjøpe. Dog bare ett. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Fanafjord Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 (redigert) Splittflagg - Hva skal til? Enten: To, tre norske vimpler og en symaskin Eller: Et norsk flag og en saks Redigert 20.November.2009 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
M/S Bastard Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Eller følg med på samleobjekter på Qxl, finn.no elns Sitér dette innlegget Link to post
solbris Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Gi bud på mitt post - spittflagg. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 (redigert) De godkjenner nok ikke min gamle snekke Da blir det fram med balkongflagget og saksa, samt sy på ett BP-emblem i midten Hei Jeg må innrømme at jeg ikke vet hvor gammel eller stor båten din er, men en ting er jeg rimelig sikker på: Det er eldre og mindre båter en din som fører splittflagg, så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for Hvis du synes din flaggløsning er god, vel så går du for den. Jeg er ikke helt sikker på om du får applaus fra alle, men noe får du nok. mvh giver Redigert 20.November.2009 av giver (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 20.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2009 (redigert) Polarsnekka mi er fra 1970, med original Marna 12Hk bensinmotor , skikkelig tøff-tøff altså. Hadde jeg hatt en ny/dyr båt hadde jeg aldri vurdert å føre splittflagg(ref snobbestemplet), men min er så liten og gammel at det er litt mer morro. Men er det fritt frem for å melde inn snekker og motorbåter i KNS, eller godkjenner de bare pinnebåter? Redigert 20.November.2009 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
giver Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 De godkjenner nok ikke min gamle snekke Da blir det fram med balkongflagget og saksa, samt sy på ett BP-emblem i midten Hei Hvis du er veldig opptatt av det, så har du en mulighet her , hvis ikke, så klipper og limer/syr din egen variant. Venter i spenning på resultatet. Vær overbevisende og kreativ, ikke bare kritiserende uten en god løsning. Spennende det her. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 (redigert) . Snobbeklubb. Hei Riktig det , pass deg så du ikke blir stemplet og får dårlig rykte i hjemmehavna mvh giver Redigert 20.November.2009 av giver (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 20.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2009 Spennende det her. Å. det var da så lite... Ser at KNS også godkjenner motorbåter i båtregisteret sitt, så da er jo saken klar. Melde seg inn i KNS, registrere båten og kjøpe flagg. Vi får se om jeg "tør"... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Medusa Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Skal man forstå det slik at splittflagger er beskyttet av norsk lov? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.