Jensi Haraldo Startet 22.November.2009 Del på Facebook Startet 22.November.2009 Hei! Jeg skal ha meg ny båtmotor til min lille summer fun til sommeren. jeg har bestemt meg for Yamaha 25hk 2000+, men jeg er usikker på om jeg skal velge 2-takter eller 4-takter? Jeg har mest lyst på 4-takter fordi det er en generellt bedre motor, men den er så syyykt tung, den veier 30kg mer enn 2-takteren,-som også er mye billigere... Hva bør jeg velge? Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 22.November.2009 Del på Facebook Svart 22.November.2009 Du bør nok ha ganske mye vekt foran vis du skal ha totakteren. En kompis av meg kjører river 290 med firetakter 9.9 og han sliter den nesten alltid med å få den i plan. Når det gjelder så små motorer er ikke forskjellene store, og båten veier vel ikke allverdens heller. Ville valgt totakteren!(Yamaha totakter er en utrolig god motor) Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Helge Svart 23.November.2009 Del på Facebook Svart 23.November.2009 Det varierer en del hvor mye ekstra en 4-takter veier og nyere 4-taktere er gjerne lettere enn gamle. Eksempelvis har Suzuki etter hvert kommet med flere lette 4-taktere. Suzuki DF140 er vel blant de aller letteste i området 130, 135 og 140 hk. Videre har de også kommet med nye lette 4-taktere i området 60 til 90 Hk. I akkurat ditt tilfelle ville jeg valgt 2-takteren blant annet ut fra at 4-takteren er såpass mye som 30 kg mer. Dette er jo en betydelig prosetvis vektøning på en motor som ikke er større enn 25 Hk. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.