askeladden78 Startet 24.November.2009 Del på Facebook Startet 24.November.2009 Hei folkens. Tenkte jeg skulle sette inn stereo i båten min, men er helt grønn her. Det jeg lurer på er om det er noen der ute som har gjort dette, eller har kjennskap til disse båtene? Er det lagt ledninger til stereo fra fabrikk, og hvor bør den plasseres, og hvor bør høytalere stå? Trenger også forslag og tips til type stereo og høytalere. Takk for alle innspill som kommer:) Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 spilleren plasseres på bb side ved pasasjersetet. Der ligger ledningene klare oppunder ved fenderlista. Du borrer hull til den ene høyttaleren rett ved siden av og sager hull til spilleren, så er det bare å ta hånda oppunder så kjenner du de løse ledningene. Det er også strukket ledning for høytaler til stb side i forkant av pantryet. Den ligger også klar på samme måte og ender opp i den ledningsstokken som ligger ved stereo. Har montert det slik i den typen mange ganger. Sitér dette innlegget Link to post
askeladden78 Svart 24.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2009 spilleren plasseres på bb side ved pasasjersetet. Der ligger ledningene klare oppunder ved fenderlista. Du borrer hull til den ene høyttaleren rett ved siden av og sager hull til spilleren, så er det bare å ta hånda oppunder så kjenner du de løse ledningene. Det er også strukket ledning for høytaler til stb side i forkant av pantryet. Den ligger også klar på samme måte og ender opp i den ledningsstokken som ligger ved stereo. Har montert det slik i den typen mange ganger. Du bor vel tilfeldigvis ikke i Bergensområdet og har lyst på en slik jobb vel? Sitér dette innlegget Link to post
windystorm Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 Hei, Jeg kan hjelpe deg en dag om du ønsker. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 Jeg blir nok litt langt unna, men kunne fint montert det på et par timer om båten hadde vært i oslo-området. Det er en enkel sak! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
askeladden78 Svart 25.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2009 Noen som har forslag eller erfaaringer med tanke på ny spiller i båt, med usb inngang, og evt gode høytalere? Regner ikke med jeg trenger et ekstra batteri i båten om jeg monterer stereo her. Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 Sony har bra marine spillere og høytalere. Her er en link til Nautisk handel Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
askeladden78 Svart 27.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2009 (redigert) er dette bra greier? http://www.nautiskhandel.no/storefront.php?pid=2498 og evt 200w boss høytalere? Trenger jeg forresten sånn vannsprut cover som spiller står i her, eller passer ikke denne stereoen inn i disse boksene? Redigert 27.November.2009 av askeladden78 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
askeladden78 Svart 28.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2009 klarer heller ikke finne noen sony spillere med usb inngang.. Sitér dette innlegget Link to post
askeladden78 Svart 5.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2009 noen som har erfaring med sony anlegg uten avtagbar front, er dette dumt å sette i båten? tenker da på tyveri osv... Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 5.Januar.2010 Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 Låner denne tråden litt jeg! Jeg har montert plotter, dvs flush montert, men oppdaget at det egentlig ikke er plass til kabler på undersiden. Når jeg stenger/åpner "skyve døra" til cabinen, tar den borti plotttren på undersiden. Noen som har vært borti dette problemet? Lurer på om det vil se pent ut å bygge opp braketten noe, vi snakker om en 2 til 3 cm? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.