Blom'en Startet 24.November.2009 Del på Facebook Startet 24.November.2009 Hei, kjøpte en "nyoverhalt for mange år siden, men ikke brukt siden det" AQD32 motor. Når vi starter den opp, blåser oljetrykket på 12 bar (!) hull i oljefiltrene. Jeg har ikke funnet noen manual på nettet til denne motoren og siden mange nok har skrudd på disse, så lurte jeg på om noen visste hvor bypass ventilen var lokalisert på denne ? Vi har manometer oppe ved oljefilteret, som da sitter på en påskrudd brakett. Jeg tipper det skal være en fjærbelastet ventil som slipper igjennom overtrykk, men at denne har satt seg fast. Men hvor finner man denne ? Motorene er jo straks antikvariske, fra slutten av -70 tallet og har vel rimelig mange irriterte forhenværende eiere, siden de var lite holdbare :-) Noen tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 Slike ting sitter vel enten i oljepumpa eller oljefilterkonsollen¨ Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
index Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 På min Ford motor sitter denne like over oljefilteret. En stor koppmutter (ca 30mm) med fjær og kule under. Den kan også sitte innenfor oljefilteret, eller i nærheten av oljepumpa. Men normalen er vel at den sitter lett tilgjengelig for bytte, slik som hos meg. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jorg-1 Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 Skrudde faktisk av en slik i går...fra en TMD31A og det later som samme motor på veldig mange områder. På den modellen sitter det en brakett under oljekjøler innenfor oljefilter og som også fungerer som holder for oljkjøler. I tilfelle interesse så kan jeg legge ut bilde av den og den er faktisk til salgs.... Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.