Viksund310 Startet 24.November.2009 Del på Facebook Startet 24.November.2009 Har noen kjøpt dieseltester på Bilema for måling og kontroll av returmengde til innsprøytingsventiler av type "common rail". Vet ikke om jeg har brukt det rett, testet min grønne D4 på kald motor, og på tomgang. Fylte 75ml, bortsett fra sylinder nr 3. Bettyr dette at sylinder 3 får for lite fuel ? Det var ingen bruksanvisning med. Noen som vet, hilsen engstelig ; ) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 Bør den ikke testes på varm motor ? Passer dette kun til common rail i testøyemed ? Alle dieselmotorer har jo en returmengde fra hver dyse? Men på min motor er det jo metallrørforbindelser og ingen gummislanger slik som det var på returen på min Citröen XM diesel. Det er kanskje forskjellige trykk ute å går. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
68 GT Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 Slik jeg har forstått,skal mengden på overløp på dyser måles på denne måten,motoren kjøres en viss tid og mengden skal være tilnermet lik på alle dyser. Er det avvik på enkelte dyser lekker disse... Hvert fabrikat skal ha angitt en viss mengde over en viss tid ved et bestemt turtall. Virker som om at det er mangel på kunnskap om commonrail systemer her i landet,selv om det har ledet markedet i 10-15 år nå. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Viksund310 Svart 24.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2009 Vist dysen lekker, skal det ikke bli mindre rettur da ? i mitt tilfelle er det en dyse som gir mere rettur, de andre har samme mengde. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 Om en dyse lekker, så gir den meir returdiesel. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 Det kommer vel an på hvor den lekker. Lekker det inn i sylinder blir det mindre retur. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
NilsPils Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 Denne tråden gjør meg forvirret (mer forvirret enn jeg var fra før). Jeg trodde common rail betyr at alle dysene står under konstant samme trykk fra felles rørsystem ("common rail") og at innsprytingen styres elektronisk direkte på hver dyse. Da forstår jeg ikke hvordan en kan snakke om returmengde fra hver enkelt dyse. På konvesjonell diesel, derimot, går det separate rør til hver dyse. Er det noe jeg misforstår her? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
chagall Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 Jeg trodde common rail betyr at alle dysene står under konstant samme trykk fra felles rørsystem ("common rail") og at innsprytingen styres elektronisk direkte på hver dyseEr det noe jeg misforstår her? Du misforstår ingen ting `NilsPils`. Common Rail forklares enkelt her. Se link: http://www.volkswagen.no/no/no/Innovasjon_...ail_system.html Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 Takk! Men hvordan kan man da snakke om returmengden fra hver enkelt dyse? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
index Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 Hver dyse har separat retur, og ved lekkasje vil dieselen gå rett over i returen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
chagall Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 Men hvordan kan man da snakke om returmengden fra hver enkelt dyse? Returen illustreres bedre her: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Common_Rail_Scheme.svg Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 Det rette ordet for returdiesel frå dysene (eller injektorer som d egentlig heiter på common rail) er lekkolje. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 Det rette ordet for returdiesel frå dysene (eller injektorer som d egentlig heiter på common rail) er lekkolje. Nei egentlig ikke,litt skal det komme,men innen for visse krav. Jeg hadde med meg en commomrail injektor(220 cdi) til et dieselverksted,jeg omtalte denne som injektor,men ble raskt forklart at dette kalles dyse Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
M/S Ida Mari (Jan) Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 (redigert) Det heter brennstoffventil på norsk. Dysa sitter inni brennstoffventilen (Injector)... Redigert 25.November.2009 av M/S Ida Mari (Jan) (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Viksund310 Svart 25.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2009 Antar at det ikke er noen fare når det ikke lekker inn i sylinder. Synes jeg får 3-4 kn mindre toppfart, samt at det går alarm, og motoren stopper ( ingen feil kode ) når jeg setter den i nøytral etter å ha bakket. Får ta kontakt med verksted etter helga. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 Antar at det ikke er noen fare når det ikke lekker inn i sylinder. Jeg er litt bekymret over det du skriver. Jeg ville definitivt ha latt motoren stå til dette er sjekket. Om det er lekkasje på en dyse er det fare for et klassisk D serie havari der frostpluggen blåser og motoren varmskjærer. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund310 Svart 25.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2009 Ja ,det er vel lurt det Bitteliten. Jeg lar den stå til jeg har fått en kontroll på den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.