Jump to content

Dieseltester "common rail" Fra BT


Viksund310

Recommended Posts

Har noen kjøpt dieseltester på Bilema for måling og kontroll av returmengde til innsprøytingsventiler av type "common rail".

 

Vet ikke om jeg har brukt det rett, testet min grønne D4 på kald motor, og på tomgang.

Fylte 75ml, bortsett fra sylinder nr 3.

Bettyr dette at sylinder 3 får for lite fuel ? Det var ingen bruksanvisning med.

 

Noen som vet, hilsen engstelig ; )

Link to post

Bør den ikke testes på varm motor ?

 

Passer dette kun til common rail i testøyemed ? Alle dieselmotorer har jo en returmengde fra hver dyse?

Men på min motor er det jo metallrørforbindelser og ingen gummislanger slik som det var på returen på min Citröen XM diesel.

Det er kanskje forskjellige trykk ute å går.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Slik jeg har forstått,skal mengden på overløp på dyser måles på denne måten,motoren kjøres en viss tid og mengden skal være tilnermet lik på alle dyser.

Er det avvik på enkelte dyser lekker disse...

Hvert fabrikat skal ha angitt en viss mengde over en viss tid ved et bestemt turtall.

 

Virker som om at det er mangel på kunnskap om commonrail systemer her i landet,selv om det har ledet markedet i 10-15 år nå.

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post

Denne tråden gjør meg forvirret (mer forvirret enn jeg var fra før).

 

Jeg trodde common rail betyr at alle dysene står under konstant samme trykk fra felles rørsystem ("common rail") og at innsprytingen styres elektronisk direkte på hver dyse. Da forstår jeg ikke hvordan en kan snakke om returmengde fra hver enkelt dyse. På konvesjonell diesel, derimot, går det separate rør til hver dyse.

 

Er det noe jeg misforstår her?

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Det rette ordet for returdiesel frå dysene (eller injektorer som d egentlig heiter på common rail) er lekkolje.

Nei egentlig ikke,litt skal det komme,men innen for visse krav.

Jeg hadde med meg en commomrail injektor(220 cdi) til et dieselverksted,jeg omtalte denne som injektor,men ble raskt forklart at dette kalles dyse :crazy:

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...