Jump to content

Alternative varmekilder


Goddis77

Recommended Posts

Er ikke sikker, men er det ikke andre og strengere krav til utstyr som går på gass i en båt?

 

Ville uansett sjekket med forsikringsselskapet, gjerne med en skadebehandler da det er de som virkelig vet hva du kan gjøre og ikke gjøre... Ville vært kjedelig med eksplosjon + problemer med erstatning, og samtidig er det jo en god grunn til at alle typer utstyr har et bestemt bruksområde...

Link to post
Share on other sites

Er ikke sikker, men er det ikke andre og strengere krav til utstyr som går på gass i en båt?

 

Ville uansett sjekket med forsikringsselskapet, gjerne med en skadebehandler da det er de som virkelig vet hva du kan gjøre og ikke gjøre... Ville vært kjedelig med eksplosjon + problemer med erstatning, og samtidig er det jo en god grunn til at alle typer utstyr har et bestemt bruksområde...

Jeg ville heller sjekket med et sykehus! sitat: "de er uavhengig av strøm og pipe". Det betyr at den bruker opp all O2 i kabinen, og spytter ut igjen CO og CO2. CO er en luktfri, DØDELIG gass, den utvikles i alle forbrenningsprosesser. I tillegg er den tyngre enn luft. Bedre blir det jo ikke av at ovnen brenner opp oksygenet. Hvis du har flaks, våkner du med tidenes skallebank! Varmere i båt MÅ ha pipe.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Jeg har 4kw gassvarmer i min båt.  Lydløs.

Husk at nesten alle campingvogner,  bobiler bruker gassvarmere.

Min varmer har høyere trykk 0.50mbar,  Norsk standard er 0.30mbar

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...