Thorlyn Startet 27.November.2009 Link til dette innlegget Startet 27.November.2009 (redigert) Raymarine sliter om dagen med massiv gjeld og frafall av kunder http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=448964&cat=5867 . Bla Fairline har kuttet ut Raymarine totalt siden reklamasjoner etc ble meget dårlig behandlet. Fairline har byttet til Garmin som leverandør av elektronikk. Burde man være skeptisk til og handle deres produkter da de muligens går konkurs i nær framtid? Selv så fortrekker jeg Garmin da de er meget flinke på reklamsjon og produktene deres er gode med god pris. Det som er skummelt er hvis Ray går nedom og hjem så mister vi konkurranse i markedet.. Ikke bra. Redigert 27.November.2009 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Mulligan Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Litt mer. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 "the company is seeking a buyer and Garmin, the satellite navigation equipment maker, has been named as a possible partner. " .. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Synd, men typisk i et "blåruss styrt" selskap. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 jeg forstår ikke hva det er - kan du ikke forklare hva et blå russ styrt selskap er? Om hva er et selskap som ikke er styrt av blå russ? Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 kan du ikke forklare hva et blå russ styrt selskap er? Om hva er et selskap som ikke er styrt av blå russ? Kort sagt er et blåruss styrt selskap opptatt av profitt alene, mens et selskap uten blåruss er drevet av troen på et produkt eller en idè. Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Bitteliten Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 (redigert) hvordan skal en produsent være i stand til å skape overskudd uten produkter å produsere eller selge? For meg blir dette en så stor forenkling at den ikke har noe med virkeligheten å gjøre, Eller - mest trolig - dere vet veldig mye mer enn meg om det å drive en bedrift. Redigert 27.November.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 hvordan skal en produsent være i stand til å skape overskudd uten produkter? Tror du skjønner hva jeg mener..., så jeg gidder ikke en lavmålsdiskusjon med deg. Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
2nd Trikker'n Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Det er et selskap, opprettet av et moderselskap, som kjøper opp en rekke vellykkede selskap, slår det hele sammen, og har som målsetting å bli størst i bransjen. Øser ut penger på ut markedsføring, og pga gode produkter "selger som hakka møkk og tjener masse penger. R&D får et enormt busjett, fordi - som i såpe bransjen - er mantra "New and Improved". Ekspansjon er tegn på suksess og økonomisk balanserer man på en knivsegg. Så kommer den lille tua (finanskrisen) og velter det store lasset. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 OK, blåruss er altså ikke istand til å drive ett selskap fornuftig, men vil overekspandere og ødelegge selskapet. Derimot vil de som ikke har vært blåruss være fullt ut kapable til å drive fornuftig i en sunn balanse mellom vekst og kontrollert drift og sjelden eller aldri komme i problemer... Nå er det ikke mye jeg har peiling på her i livet, men det må da være noe av det dummeste..... Jeg er i daglig kontakt med konkurser og selskaper med dårlig/fraværende likviditet. Om man var blåruss eller tok svennebrev i ett eller annet fag har svært liten påvirkning på sluttresultatet spør du meg. Men hva vet vel jeg.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Bitteliten Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 takk 2nd trikkern Jeg visste ikke at Raymarine har basert seg på masse oppkjøp etc. Jeg trodde de var et produktdrevet selskap. Navionics oppfatter jeg som et kapital drevet selskap. De har også tatt sine tap - de også. Det har definitivt ikke vært en av Altors bedre investeringer. Spinner - det ble kanskje litt vanskelig å forklare noe mer enn bare de populistiske uttrykkene da er det greit å trekke seg ved å kalle andres spørsmål for lavmål.... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 (redigert) Jeg er i daglig kontakt med konkurser og selskaper med dårlig/fraværende likviditet. Om man var blåruss eller tok svennebrev i ett eller annet fag har svært liten påvirkning på sluttresultatet spør du meg. Men hva vet vel jeg.... Det er veldig veldig mange som er veldig veldig gode på å drive selskaper - uten kanskje å ha gjort det selv noen gang Særlig er mange gode på å fortelle hva de ikke skulle gjort - når de ser andre feiler Redigert 27.November.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Firma som sliter er ofte ute etter penger raskt.... noen som har sett om produktene dumpes i pris i så tilfelle hvor er e beste tilbudene? Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Spinner - det ble kanskje litt vanskelig å forklare noe mer enn bare de populistiske uttrykkene da er det greit å trekke seg ved å kalle andres spørsmål for lavmål.... Hvis du ser hva du skrev før du redigerte det (det jeg siterte), så er du vel ikke overrasket over at jeg kaller det lavmål? Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
baatsman Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 noen som har sett om produktene dumpes i pris i så tilfelle hvor er e beste tilbudene? Raymarine har hatt store kampanjer i hele år. Kjør google og du vil finne meget bra priser. mest utenlands. A-serien har mest vært markedsført her sammen med C-pakker(plotter+radar). Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
snart Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 (redigert) Hva er det konkret Raymarine har gjort feil? Er firmaet "tappet" i form av store utbytter/gevinster til aksjonærer i gode tider? Har de investert seg ihjel? Har de egenkapital? Er de insolvente? Redigert 27.November.2009 av anordahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Derimot vil de som ikke har vært blåruss være fullt ut kapable til å drive fornuftig i en sunn balanse mellom vekst og kontrollert drift og sjelden eller aldri komme i problemer... For det første. Det har jeg aldri sagt noe om! Så vennligst ikke kom med idiotiske påstander om hva jeg mener. For det andre. Det er mange selskap som drives etter noe som ligner på "blårussmetoden", men som gjør det med intelligens, klarer seg gjennom kneikene og jeg ville ikke i min villeste fantasi kalle dem for Blåruss Selskap! Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 takk 2nd trikkern Jeg visste ikke at Raymarine har basert seg på masse oppkjøp etc. Jeg trodde de var et produktdrevet selskap. Jeg tror det hele startet da de kjøpte Nautech (Autohelm). Der jeg tror Raytheon gjorde feil da de satset var å overvurdere kompetansen til mellomleddene (mellom Raymarine og kunden), og undervurdere særheten til kundene. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 For meg blir dette en så stor forenkling at den ikke har noe med virkeligheten å gjøre, Eller - mest trolig - dere vet veldig mye mer enn meg om det å drive en bedrift. Tror ikke det B´liten, tror ikke det nei. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Honduras Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 For det første. Det har jeg aldri sagt noe om! Så vennligst ikke kom med idiotiske påstander om hva jeg mener. Jeg har ikke påstatt du mener noe som helst. Jeg trakk min egen konklusjon ut fra hva du skrev. Hvis Blåruss-selskaper er "forutbestemt" til å havne i trøbbel, må vel de som ikke er blåruss klare seg forholdsvis bra. Alternativt hvis graden av suksess i ett selskap ikke er avhengig av hvor mange blåruss det sitter i ledelsen, kan man heller ikke bruke det som mål på hvorfor det går galt. Jeg er tilbøyelig til å mene at blåruss-bakgrunn ikke er hovedgrunnen til at mange selskaper havner i grøfta. Hvis noe er feil er det enten din påstand eller min konklusjon basert på din påstand.... Du trenger ikke svare, jeg gjetter på hva du velger... Påstanden i tråden om at finanskrisa er "ei lita tue" kan kanskje stemme for en del bransjer her i landet, men i en del markeder jeg har kjennskap til er det rett og slett Krise med stor K. Har ett par kollegaer internasjonalt som bl.a. sitter på over 1200 brukte trailere de forsøker å selge til ett europeisk marked som har ramlet sammen. Liten andel blåruss blandt tidligere eiere, uten at vi skal dra den lenger. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mulligan Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 i en del markeder jeg har kjennskap til er det rett og slett Krise med stor K. Det tror jeg dessverre du har rett i. Og enda har vi ikke sett det verste. Først Island, så Dubai- Hva er det neste? Singapore og så Kina? Men jeg har litt vanskelig for å forstå dette med Raymarine. De må ha tjent noe vannvittig mye penger. Kjøpe billig og selge dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Singapore er allerede rammet. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 (redigert) Ja det finnes kompetente og mindre kompetente "blåruss". Akkurat som dyktige og mindre dyktige rørleggere, ingeniører, leger, elektrikkere og så videre. Men jeg tror at de fleste bedrifter har bruk for en eller to virklelig kompetent blåruss en eller annen plass i systemet som passer på at når året er over er inntektene litt større en utgiftene. Redigert 27.November.2009 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Mouche Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Kort sagt er et blåruss styrt selskap opptatt av profitt alene, mens et selskap uten blåruss er drevet av troen på et produkt eller en idè. Hvis man driver et selskap kun utifra troen på et produkt eller en ide så er det bare et tidsspørsmål før skifteretten er neste besøk. Man er faktisk nødt til å tjene penger les; oppnå profit! Forøvrig tror jeg at de som omtales som blåruss ofte er oppegående nok til å skjønne at man trenger et produkt for å tjene penger? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ben Sin Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Jeg var blåruss! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.