Jump to content

Teste brennstoffventilene selv med BT's nye dysetester?

mateco

Recommended Posts

Ser helt kurant ut den der! Jeg fikk lånt meg en tilsvarende hjemmelaget sist jeg sjekket dyser, og det gikk som en drøm! Jeg hadde heldigvis et ekstra sett med dyser, så jeg klarte å finne fire som forstøvet fint og uten drypp. Deretter justerte jeg dem opp til riktig åpningstrykk, og monterte igjen. Full dysesjekk uten at det kostet meg en krone, samtidig som jeg lærte noe nytt...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du fyller litt diesel i den hvite tanken, kopler til dysa, og pumper med spaken til dysa åpner. Da ser du åpningstrykket på manometeret, og du ser på forstøvingen om dysa spruter/drypper/lekker eller om den forstøver fint. Er det kun åpningstrykket som er feil, justeres dette ved skruing eller shimsing avhengig av type dyser til den åpner på rett trykk (helst 5-10 bar over, da fjæra som regel setter seg litt etter montering). Ved korrekt åpningstrykk får du en fin snatrelyd når dysa åpner...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...