mateco Startet 27.November.2009 Del på Facebook Startet 27.November.2009 Heisann !!! Ser nå at Biltema har fått inn dysetester til under 2 båtlapper. Kan dette være årets julegavetips til hobbymekanikeren?? Tjener fort inn disse kronene ved å sjekke dysene selv og evt skifte dysespissene, brukne fjærer, justering av åpningstrykk, etc. ! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
index Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 Ser helt kurant ut den der! Jeg fikk lånt meg en tilsvarende hjemmelaget sist jeg sjekket dyser, og det gikk som en drøm! Jeg hadde heldigvis et ekstra sett med dyser, så jeg klarte å finne fire som forstøvet fint og uten drypp. Deretter justerte jeg dem opp til riktig åpningstrykk, og monterte igjen. Full dysesjekk uten at det kostet meg en krone, samtidig som jeg lærte noe nytt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/B Shanty Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 Hvordan fungerer en slik sak?? Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
solbris Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 Hva med common rail ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 Du fyller litt diesel i den hvite tanken, kopler til dysa, og pumper med spaken til dysa åpner. Da ser du åpningstrykket på manometeret, og du ser på forstøvingen om dysa spruter/drypper/lekker eller om den forstøver fint. Er det kun åpningstrykket som er feil, justeres dette ved skruing eller shimsing avhengig av type dyser til den åpner på rett trykk (helst 5-10 bar over, da fjæra som regel setter seg litt etter montering). Ved korrekt åpningstrykk får du en fin snatrelyd når dysa åpner... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
index Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 Hva med common rail ? Tror ikke denne kan brukes på common rail. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ingar Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 Typisk DIY prosjekt dette, har en på gang i kjelleren... How to build a diesel injector pop tester DIY Injector Tester Litt på siden, men kan være av interesse: Using Glow Plugs to Super tune the engine Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.