nimbuster Startet 28.November.2009 Del på Facebook Startet 28.November.2009 Selv om de aller fleste har tatt opp båtene sine, fins det jo "liv laga" for det? Mange har varme ombord, og pusler med både det ene og det andre. Selv har jeg oppmontert takfeste til flat-tv, skrudd ut varmtvannstanken for å sette inn en ny til våren og demontert trimplan / Interceptorene for å skifte de ut mer større og flere. Ellers er det alltid noen planer i løpet av vinteren, og da er det godt å kunne dra ned i havna, til en relativt varm båt og sette på kaffen, få på seg arbeidsklærne og skifte ut, reparere, planlegge eller rett og slett bare sitte og kose seg og meditere i avslappende omgivelser. Sitér dette innlegget Link to post
Brumm Svart 28.November.2009 Del på Facebook Svart 28.November.2009 Helt enig. Vinteren behøver ikke stenge for et slags båtliv. Vel og merke hvis båten dvaler i sjøen og ikke på land. Jeg er i den lykkelige situasjonen at min aldri taes opp annet enn for vårpussing. Og jeg gjør som nimbuster, besøker den titt og ofte. Skal snart pusse opp badet, vil ha hvite vegger og skapdører med rammer i teak. Og plastvasken skal byttes ut med en i rustfritt. Styrehusbenken under putene skal lakkeres. Dette er hyggelig arbeide nå på vinteren, og blir det gjort nå slipper jeg å gjøre det i sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 28.November.2009 Del på Facebook Svart 28.November.2009 På denne årstiden har man også bryggene for seg selv----her er noen bilder fra en rundtur på Oustøya, Bærum Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
nimbuster Svart 28.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2009 Så herlig ut Figaro...har du båten ute hele vinteren igjennom? For min del klarer jeg å holde båten ute til midten av november, men da må den opp. Årsaken er at de tar opp landganger osv pga isen som i løpet av vinteren kommer, nesten uansett. Har vurdert vinterhavn både på Oscarsborg, i Horten og i Moss, men...kanskje neste vinter. Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 28.November.2009 Del på Facebook Svart 28.November.2009 Jeg ser virkelig frem til å få byttet ut daycruiseren med en Viknes, NB, Tobias eller liknende, slik at sesongen kan utvides til alle isfrie dager i året. I fjor var det svært få dager med så mye is at vi ikke kunne ha brukt båten, der vi har båtplass i Frognerkilen. Men før båtbytte er aktuelt har vi et oppussingsprosjekt av en leilighet som må ferdigstilles, og èn leilighet (+ en daycruiser) som må selges. Så det blir neppe aktuelt å bruke rundt 1 mill på bakdørsbåt før om et år eller to. Men vi gleder oss! Senest i ettermiddag syklet jeg en tur på Bygdøy, og tenkte at idag hadde det vært topp å være utpå. Ingen båter eller vind, og oppholdsvær med 4-5 plussgrader. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 28.November.2009 Del på Facebook Svart 28.November.2009 (redigert) Ja, jeg har båten i Frognerkilen hvor det er boblehavn og fjorden sjelden fryser til, pga båttrafikken utenfor Kongen (bildet) Lagt til: Ser at FredrikW også har båten samme sted---- Redigert 28.November.2009 av Figaro (see edit history) Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.