Jump to content

Vurderer å kjøpe Windy 9800, erfaringer? Endringer gjennom årene?


Sjørøveren

Recommended Posts

Det viktigste må være å få 87-modell eller nyere slik at du får den med original targabøyle.

 

Dessuten finnes det noen få 90 - modeller som har glassfiber badeplattform. Disse kalles som regel 9900. Personlig synes jeg ikke disse er noe fine, men smak og behag..

 

Med 2 x VP 41 er dette en mega-båt, nok hester selv med 10-12- voksne! :smiley:

Link to post

Jeg hadde en 85-modell for noen år siden. Likte denne båten veldig godt. Synes den er penere uten targa enn med, men det er kanskje noen praktiske fordeler med å ha targaen. Min var veldig strøken. Hadde 2x260HK bensin noe som gjorde den latterlig billig i innkjøp. I løpet av de tre sesongene jeg hadde den brukte jeg aldri mer enn 8000kr i sesongen i drivstoff. Dette fordi jeg trives best på tomgang. Jeg savnet to ting på båten, det ene var en god utgang til badeplattform (en må alltid trampe i sofaen), det andre at det renner vann inn i båten når det regner hvis ikke alle glidelåsene på kalesjen ikke er helt tiltrukket.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post

Tror nok dracoen er vesentlig mindre enn Windyen.

 

Ser det ligger 2 stk til samme pris på nettet av 9800.. Valget her er enkelt.. den med yanmarene er et klart valg.. Krefter i overskudd og en HELT annen gange enn Vp motorene. Pluss 100 kg ca spart pr motor i vekt pluss ca 250NM mer pr motor i dreimoment enn 41 motorene.. Disse Yanmarene har et dreimoment på ca 720NM som daler til 640 på fullt turtall.. KAD 300 EDC har vel 570 som maksimalt NM som daler til ca 430 mener jeg. 41 Motorene vet jeg ikke NM på men tviler på særlig over 500.

 

Pen var den også :flag:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post

jeg også var sugen på den windyen ser ut som kjempebåt.

har vært ombord i en og sytes kansje den er litt for deycruser aktig for meg.

smal å gå på siden av og c-moment for å gå ombord i.

og litt liten under dekk til å være 32 fot.

men kjempefine lijer og god sjøbåt

jeg er litt skepptisk til 2 stk drev å vedlikeholde jeg da.

syntes det holder med 1. men denne båten må ha 2

Link to post

W 9800-9900 er produsert fra 1984 til 1992 i tilsammen 199 eksemplarer. De siste årene var targabøyle standard. Tidløs i linjene og javnt over meget god kvalitet. Koster omtrent det samme i dag som da båten var ny. Finnes med løsning både med og uten U-soffa bak. Ville nok absolutt hatt en med U-soffa. En båt og vurdere til omtrent samme pris må vel være en Windy 9000. Dersom man kan få tak på en. Mer moderene og omtrent samme plassen og disignet av H.Linge......

Link to post
  • 1 år senere...

Har selv eid en 87 mod 9800 med to AQAD41A i 3år husker ikke akkurat men mener det er bra høyde ved byse benken og den aktre delen ca 180? ikke så ille haddde hvert mere bekyret for det trange motor rommet(må demontere for og presse fett på styrearmene sjekk høye om det er slark )...Dette er en godt sammenskrudd båt som jeg trygt kan annbefale ikke plassutnyttet på bekostning av sjøegenskaper.

Link to post
  • 3 år senere...

Takhøyde er kjekt.

I Windy 27 CC er det 186 cm høyde når man er kommet ned i kabinen, og det skrår litt nedover til 180 cm fram mot der sittegruppen begynner.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...