dagohus Startet 28.November.2009 Del på Facebook Startet 28.November.2009 Hei godtfolk! Jeg har en syk fm21 fot snekke med S15 motor på l-5 propellanlegg. stod tidligere en fm L-5 i båten, men denne var kaputt. (har den ennå, men mye rust og toppen er helt borte pga tæring, kan hentes på tjøme om noen vil ha den! gratis) jeg tror jeg har skjeiv/kast i aksel. tidligere har jeg ikke hatt noe problem med aksel/propell, men pakkboksen min har ikke vært festet så veldig godt og den har rista ganske livlig, tenkte at dette var naturlig når ting ikke helt er festa. båten er fra slutten av 60-tallet og tidens tann har spist opp festene til pakkboksen, i våres lagde jeg nytt fest og skrudde fast pakkbokesen og foretok en oppretting av motor mot aksel, denne tror jeg er ganske bra, bruke de flotte veiledningene på forumet her:D. etter jeg festet pakkboksen rister den naturlignok ikke mer, men etter noen timers kjøring opplevde jeg at når jeg kjørte "ned" av bølger så kjente det ut som jeg kjørte på et skjær, rista og hoppa. min tolkning er at etter jeg satte pakkboksen fast i skroget så "flytta" kast og vibrasjoner seg til motoren og til skrogfestet, så de sørger for at alt rister som bare det. i jula skal akselen sjekkes for skjeivheter og kast. kan trekkrøret også bli skeivt og skakt som følge av skakk aksel? og vet noen hvor får man tak i nytt eller om noen har noe liggende som er rett og bra? Hilsen dag Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 28.November.2009 Del på Facebook Svart 28.November.2009 Du får tak i aksling hos Maritim og andre som driver med deler til båt bare du vet lengden og diam. du trenger. Det skal litt til å få røret skjevt men du bør jo sjekke hvordan det står til i endene der. Jeg ville nok ha skiftet hele stasen når det er slik du beskriver. Sitér dette innlegget Link to post
dagohus Svart 28.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2009 hei, takk for svar. er jo like greit det, sjansene er store for at alt har fått en real trøkk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.