wutech Startet 30.November.2009 Del på Facebook Startet 30.November.2009 Har søkt litt på nett etter noen med erfaring med Skibsplast 730HT eller tester av denne, uten at jeg finner noe særlig. Er det noen her på gruppen som kjenner båten, og hvordan denne står seg opp mot f.eks Yamarin 74, Finnmaster 7050/7600 o.l.? -Even- Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 (redigert) Har hatt en slik ja. http://www.baatene.com/bater/skibsplast/skibsplast730ht.html Her er litt mer: http://www.baatene.com/annet/turer/sommer2...sommer2005.html Redigert 1.Desember.2009 av LykkelitenIII (see edit history) Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
roesok Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 (redigert) Fin båt! Men det jeg reagerer på med denne og flere HT-båter i samme kategori og størrelse er at det så lite uteplass. Nå er det forskjellig behov og ønsker med båtliv. Noen foretrekker innendørsliv med god bokomfort. For min egen del så er båtliv for det meste synonymt med sol og sommer og uteliv. Altså mest mulig uteplass. Når det er varmt og fint er det vel ikke noe stas å sitte inne? Ser at denne har et stort skyvetak, det er fint, men blir ikke det samme som å sitte ute. Det er båter som ikke har skyvetak heller, og ennå mindre uteplass. Da blir det mye inneliv, og slike løsninger vil etter mitt syn ha klare begrensninger på båtlivet. Men det er forskjellig behov, det er vel også derfor vi har så mange forskjellige båttyper. Lykke til med båtvalget! Redigert 1.Desember.2009 av roesok (see edit history) Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
wutech Svart 1.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 Jeg innser at en ved og velge en kallersjebåt får mer plass (spesielt med tanke på tur) for samme pengene, men vi bor i Nord-Trøndelag og her skifter været fort, og siden jeg har stor glede av og drive litt hobbyfiske er det ønskelig med en båt som også kan brukes utover høsten/vinteren. Det jeg liker med Skibsplasten er at man i tillegg til den store takluken har mulighet for og åpne nesten hele bakveggen, dermed blir det en luftig båt. Jeg ser også at en del av disse er levert med utvendig styring, noe som jeg har tilgode og se på konkurrenter som Yamarin 74 og Finnmaster 7050/7600. Skal en jo ha MYE uteplass må en vurdere Viknes 770 eller lignende, men for det første må man da noe opp i pris ned masjfart. Til Lykkeliten: Jeg har faktisk sett sidene deres tidligere, mange flotte fine bilder men ikke så mye om deres opplevelser om båtens fordeler og ulemper. Jeg innser at ved og velge en såpass liten båt for og dra på tur så blir det nesten som å ta med familien på tur med en litt trang camingvogn, framfor den Viksund'en dere har i dag som blir nesten som å ha en bobil (for og sette det i perspektiv). For vår del blir det nok mest dagsturer, helgeturer og forhåpentligvis en ukestur i løpet av sommeren. Vi er to voksne og foreløbig et barn på 15mnd, men vi må nok ta høyde for at vi blir en til etterhvert. Er uteplassen tilstrekkelig for 4 personer? Oppleves båten som stabil og trygg? Er lukene tette og tilgangen til motor enkel? Siden det er en Skibsplast antar jeg at tilgangen på reservedeler ikke er noe problem selv om modellen er utgått fra produksjon. -Even- Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 Vi hadde to herlige år med båten, men hadde en del trøbbel med forhandler. Vi hadde lekkasje som vi måtte gå langt med før de tok båten inn og utbedret det ordentlig. Båten er praktisk og passet oss (familie på tre) helt fint i en hel ferie fra Bergen til Jomfruland og tilbake. Båten har jo alt du trenger til en lang tur :-) - utenom god plass. Denne turen førte til at vi valgte å "satse videre" på båtlivet og har etterpå invistert i en enda større båt. Ja, det er helt korrekt at det er noe helt annet vi har i dag :-) Eneste ulempe med Skibsplasten er at det er fryktelig mye støy innvendig når alt er lukket. Tilsvarende Bella Fantino 26. Der var en test av slike bakvegg båter i ett av disse båt bladene. Dette med støy var visst et fellestrekkene med de. Se om du finne det ved å google litt. Der er jo noen tester av de andre også (Finnmaster 7600 vurderte vi også). Uansett bør du prøve de du vurderer, og se hva som faller i smak. Lykke til Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
wutech Svart 1.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 Takk for hurtig svar! Tør jeg spørre hva slags støy vi snakker om? Motor, skroglyd? Vurderte du noen gang og gjøre noe med støyisolasjonen? Jeg må selvfølgelig prøve, men når de to båtene som står for salgs om dagen befinner seg i flyavstand unna så er det ok og få noen erfaringer først :-) Hva med plassen på akterdekket? Ser ut som akterdekket er mer kompakt på Skibsplast'eni forhold til f.eks Finnmaster 7600. Er det ok plass for fire voksne og sitte ute og innta middagen? Lekkasjer er jo et mareritt på en lukket båt. Antar takluken er en "svakhet", men om det er flere steder som bør kontrolleres nøye så setter jeg stor pris på tips. Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 Jeg prøvde å etterisolere, men det hjalp lite. Det kommer liksom fra alle steder..... Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Hebbe Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 (redigert) Eneste ulempe med Skibsplasten er at det er fryktelig mye støy innvendig når alt er lukket. En får jo disse båtene med påhenger også, vil tro at at støybildet vil være anneledes da. Edit: Kom "plutselig" på at det er 675 som leveres med påhenger og ikke 730. Redigert 1.Desember.2009 av Hebbe (see edit history) Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.