Jump to content

hvor få tak i store olje/dieselfltere?

Majali

Recommended Posts

Hei.

på mine tmd 47 motorer er oljefiltere trekt ut til babord side i motorrommet ( sammen med dieselfilterene) på et skott.

Dette er jo vel og bra.. Men problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal finne meg nye filtere..

Dette som jeg har på bildet er det siste nye jeg har igjen. ( og ingen dieselfiltere..)

Oljefiteret måler ca 25 cm lengde og 12 cm i diameter. (gjengepariet i senter er på 38mm,, (1 1/2" rørgjenger?)

Dieselfilteret har ingen betegnelse, men det er litt mindre.

Er det noen som vet hvor slikt kan skaffes?

img_1011.jpg

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Vil tro de fleste filterleverandører kan bruke eksisterende delenummer til å finne hvilke filter som passer.

Hvis du går inn på denne siden og skriver inn PF 911, finner du at tilsvarende delenummer i MANN-sortimentet er W 12 110

Ettersom du ikke har delenummer på dieselfilteret, kan du sjekke om du finner det i online katalogen

Redigert av JonnyBoy (see edit history)

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Masse gode svar på en sen mandagskveld :smiley:

Dett er alltid råd å få, så dette skla nok løses det også. Det Firma i Andebu høres fristende ut, da det ikke er så langt unna:-)

Økonomideler har jeg akkurat handlet fra! De skaffet med på få dager verkstedshåndbok til mine TMD-47 B fra 1969!!! Volvo penta i sverige sa at det fantes ikke noen slik dokumentasjon utenom bruktmarkedet...

:lol:

Så nå sitter jeg med helt ren og pen bok med alle relevante data!!

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...