Andre74 Startet 3.Desember.2009 Del på Facebook Startet 3.Desember.2009 Heisann har kjøpt meg en seilbåt happy 27,men finner egnetlig ikke så mye info om den,borsett fra en test på seilmagasinet. Noen andre som har/har hatt happy 27 og kan fortelle noe om den. seilegenskaper,feil,osv på forhånd tusen takk:)) Sitér dette innlegget Link to post
Andre74 Svart 17.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 ingen??:) Sitér dette innlegget Link to post
Magne_F Svart 17.Mars.2010 Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 Jeg leide en Happy 27 i 4-5 uker i fjor sommer. Imidlertid er jeg ingen rutinert seiler så jeg skal ikke prøve meg på å utdype noe om seilegenskaper etc, men vi hadde en fin sommer til tross for været. :-) Skulle du derimot ha spesifikke spørsmål så er det bare å spørre, så skal jeg forsøke å svare etter beste evne. Sitér dette innlegget Link to post
Andre74 Svart 20.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2010 ja da regner jeg du ble godt kjent med båttypen.følte du at den krengte mye??synes kjølen ser så liten ut,med forhold til f.eks en maxi 77. Hva med roret opplevdes den tung på roret?? eller for å si det enkelt synes du båten var lettseilt og fin og dra på tur med? noen positive eller negative ting du husker med båten. Har min på land nå,og driver og oppgraderer den litt,og fikk ikke seilt min da jeg kjøpte den sent i fjor sommer. Takk for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 20.Mars.2010 Del på Facebook Svart 20.Mars.2010 Har ikke noen erfaring med båten desverre, men Seilmagasinet har en test tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
Magne_F Svart 20.Mars.2010 Del på Facebook Svart 20.Mars.2010 ja da regner jeg du ble godt kjent med båttypen.følte du at den krengte mye??synes kjølen ser så liten ut,med forhold til f.eks en maxi 77. Som sagt så er min seilerfaring relativt liten, men vi hadde ikke noe problem med mye krenging. Når det gjelder kjølen så må jeg inrømme at jeg ikke så mye på den, da jeg stort sett var oppe i båten :-) Men. Jeg opplevde ikke roret som spesielt tungt, og synes båten var relativt lettseilt. For oss var det en veldig bra turbåt. Det skipperinnen reagerte mest negaivt på var badet, eller evt. mangelen på dette. Videre var båten vi leide utstyrt med en motor som jeg vil tro snart kun kan brukes som moring. Vi klarte 3,5 knop for motor med medvind og hjemlengsel, noe som vi synes ble noe smått når vi fikk både katter, hunder og esler (i form av regndråper) i hodet. Men som sagt tidligere hadde vi en fantastisk sommer. Når det gjelder seilegenskaper, så tør jeg fortsatt ikke uttale meg, men jeg var med eieren på en regatta før jeg leide båten. I følge ham var båten vesentlig bedre når det var mye vind enn når det var lite vind. Uansett. Ut fra min erfaring har jeg ikke noe problem med å annbefale Happy. Men så vidt jeg vet er en del av ekseplarene levert som halvfabrikat, så det kan være greit å ha dette i bakhodet. Ha en fortreffelig seilsommer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.