Jump to content

Ventilasjon sun 33 ?


pernille

Recommended Posts

Har endelig funnet drømmebåten og gått til anskaffelse av en "Sun 33 2007mod." :smiley:

Men er forundret over att det ikke er noen ventiler for lufting av cabin/lugarer (ingen luftemulighet annen en å ha vindu åpent!)

Hadde tidligere en NB 840 der det var flere ventiler og god lufting,spesielt viktig i vinterhalvåret.

Er det noen der ute som har erfaring med båt typen og kan komme med synspunkter....?

(Ser på bilder av eldre Sun 33 der ventiler er montert fremfor "cabinruter".Og på nyere modeller der det ikke er montert ???)

Lufting er veldig viktig forebyggende i forbindelse med ir/rustdannelse pga sjøluften....(Hadde ingen problemer med gml.båten,men ser antydning i ny båten :nonod: )

Kommer til å kontakte Holms innnredning(Produsent av båten)over helga for å høre om det er tenkt lufting!! :discuss:

Link to post
Share on other sites

Har forstått det slik at det er enkelt å montere nye ventiler.

 

Selv skal jeg montere 2 nye ventiler til forkabinen. Hvis det er noen som har montert slike som vist på bildet, så er det fint om du kommer med evt. råd til monteringen.

001_3.jpg

 

Hvilket verktøy som bør brukes for å bore såvidt stort hull i dekket osv.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei

Eg har også kjøpt megein SUN33 i sommar. Har som du reagert på at det ikkje er nokon lufteventiler. Eg har tenkt å montere nokon sjølv men veit ikkje om eg skal velge med solcelledrift eller ikkje. Er det nokon som kan anbefale meg nokon som er bra. Kva svar fekk du av Holms ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...