joelle Startet 21.Juli.2004 Del på Facebook Startet 21.Juli.2004 Da var det tid for neste utfordring. fikk demontert min gamle dynamo, med ekstern lade regulator igår og ble nesten forbauset over att jeg fikk kobblet alt riktigt. Men når jeg skulle montere in den nye så merket jeg noe spesielt på "vifte" greia. (den som sitter under reim hjulet for att gi kjøle luft til dynamoen) var det merket att den ska snurre mde klocka, men den gammle snurret mot klocka. Kanske ett litt naivt spørsmål men gjør dette noe forskjell, bortsett fra kjølinga? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 21.Juli.2004 Del på Facebook Svart 21.Juli.2004 Dynamovifta skal ha rette eller bakoverbøyde skovler. Du får eventuelt foreta en ombytting eller utskifting. Kjøres vifta feil vei vil den bli lite effektiv. Dynamoen i seg selv går like godt begge veier. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 21.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2004 Takker for svaret, jeg har den gamle "skovel" hjulet som jeg kan montere på men va mest redd for att jeg skulle brenne dynamoen hvis den gikk feil vei Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.