Jump to content

Fusking på høy fart, 115 Johnson, 2 takter


celter

Recommended Posts

Hei, er det noen motorkyndige som kan gi meg et godt råd? Har ikke lyst til å sette båten på marina nå midt i sesongen. Problemet er at motoren min (115 Johnson, 2 takter 2000 mod) fusker når jeg forsøker å gi gass. Det virker som den går normalt på lav fart. Dette oppstod fra en dag til en annen, har ikke merket noe galt før i går. Pluggene så fine ut, men jeg syntes det var litt rart at det virket som det ikke var bensin i slangen fra bensintanken til motoren ( Bare luft da jeg brukte håndpumpa), er det riktig? Sannsynligvis var det lite bensin i tanken da jeg merket problemet første gang, men den ble fyllt like etterpå og problemet fortsatte. Er det noen som har noen ide om hva som kan være galt ?

Link to post
Share on other sites

Kan som sagt over være flere ting,

 

Beste er å gå systematisk gjennom hele bensinsystemet fram til motoren,

- i slangen inni bensintanken er det en sil , denne kan gro igjen av dritt.

- slitte/dårlige koblinger på bensinslangen kan gjøre at pumpa suger luft.

- slitte ventiler i blæra , har faktisk sett at disse har snudd seg feil vei , sånn at man har pumpet bensinen fra motoren og ned på tanken igjen...!  

- tett filter / fullt av vann

- vann/dritt i bensinpumpa

- dritt i flottørhusene på forgasserne

Har også opplevd problemer med helt nye bensinslanger , at det er nytt er ikke nødvendigvis noen garanti for at det er iorden... :smiley:

 

Ellers enig i at iBoats er et meget innholdsrikt forum. Takk til TMe, hadde mistet linken dit.. :blush:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...