celter Startet 21.Juli.2004 Del på Facebook Startet 21.Juli.2004 Hei, er det noen motorkyndige som kan gi meg et godt råd? Har ikke lyst til å sette båten på marina nå midt i sesongen. Problemet er at motoren min (115 Johnson, 2 takter 2000 mod) fusker når jeg forsøker å gi gass. Det virker som den går normalt på lav fart. Dette oppstod fra en dag til en annen, har ikke merket noe galt før i går. Pluggene så fine ut, men jeg syntes det var litt rart at det virket som det ikke var bensin i slangen fra bensintanken til motoren ( Bare luft da jeg brukte håndpumpa), er det riktig? Sannsynligvis var det lite bensin i tanken da jeg merket problemet første gang, men den ble fyllt like etterpå og problemet fortsatte. Er det noen som har noen ide om hva som kan være galt ? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 21.Juli.2004 Del på Facebook Svart 21.Juli.2004 Sjekk filteret .... du kan ha sugd opp en del ulumskheter fra tanken... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Anders Svart 21.Juli.2004 Del på Facebook Svart 21.Juli.2004 Det kan være håndpumpen din er ødelagt. Jeg ville prøvd med en annen slange med en annen pumpe og sett om dette hjalp. Hvis du kjenner på kulen at det ligger en kule inni løst er dette ett sikkert tegn på at den er ødelagt. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 21.Juli.2004 Del på Facebook Svart 21.Juli.2004 Sjekk også dennen linken: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...9743336;start=2 Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 21.Juli.2004 Del på Facebook Svart 21.Juli.2004 Det er alltid lurt å surfe her på dette forumet: http://www.iboats.com/cgi-bin/ubb/ultimate...?ubb=forum;f=28 Her er mange gullkorn å hente. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Juli.2004 Del på Facebook Svart 21.Juli.2004 Kan som sagt over være flere ting, Beste er å gå systematisk gjennom hele bensinsystemet fram til motoren, - i slangen inni bensintanken er det en sil , denne kan gro igjen av dritt. - slitte/dårlige koblinger på bensinslangen kan gjøre at pumpa suger luft. - slitte ventiler i blæra , har faktisk sett at disse har snudd seg feil vei , sånn at man har pumpet bensinen fra motoren og ned på tanken igjen...! - tett filter / fullt av vann - vann/dritt i bensinpumpa - dritt i flottørhusene på forgasserne Har også opplevd problemer med helt nye bensinslanger , at det er nytt er ikke nødvendigvis noen garanti for at det er iorden... Ellers enig i at iBoats er et meget innholdsrikt forum. Takk til TMe, hadde mistet linken dit.. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
celter Svart 22.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2004 Takk til dere alle for gode forslag. Jeg skal sjekke det dere har nevnt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.